• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internet på utlandet

F

F.d. 32985

Guest
Sv: Internet på utlandet

Vi provade i Thailand för något år sedan och det fungerade väldigt smidigt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

200 ggr mer än hemma för datavolymen, enligt min mening ocker!

Betydligt billigare med WiFi!

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Kan man beställa på nätet eller var köper man ett simkort och vad krävs i såfall, våran resa i Spanien börjar i Mataro strax norr om Barcelona där vi slutade förra året. Vi beräknar att vara i Spanien i Okt o Nov. Förstår att du kan Spanien efter dina inlägg ☺

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Frågan var till dig SirMcLain ☺

Jag har svarat dig på snabbmeddelande men andra kanske också vill se svaren på frågorna.

Hur funkar det med Masmovil.
Fungerar bra. De använder Orange:s nät

Hur köper vi det bäst o är det bra i routern?
Gå in i en Masmovilbutik.
https://masmovil.es/int/where-are-we/
När du väl är där visa:
- Pass
- E-postadress
- kreditkort
Betala samtidigt in lite € så du kar lite pengar på kontot. När du får simkortet se till att du får lösenordet för att kunna logga in på Internet. Om dom inte pratar något språk som du förstår se till att du får simkortet och ring kundtjänst. Dom pratar svenska. Då fixar dom till det åt dig. Jag har min i routern hela tiden. Funkar kanon, men oftast bara 3G.

Hur avslutar vi abb. Kan vi köpa i förväg utan att man får betala abb.
Inget abb är låst. Jag har alla år haft ett konto som är knutet till simkortet. Det kan jag hantera på svenska via webben. När jag lämnar Spanien byter jag till det billigaste eller ber dom pausa abb. Man kan välja om man själv ska fylla på från det registrerade kreditkortet eller om dom ska göra det automatiskt varje månad.

Toppen