• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internet i Usa

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag ska åka till USA i 40 dagar i Augusti.

USA-flag.jpg

Är det någon som kan tipsa om bra och billigt Internet. Jag förbrukar ca: 15 GB under den tiden när vi jobbar.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Internet i Usa

Konkurenten til fogg - globalgig.com kan være en mulighet, men det burde finnes kontantkort direkte hos deres USA partner på 3G til en bedre pris.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Mener å huske det var Verizon som var operatøren i usa - men det å finne hva de tar for prepaid internet er ikke helt enkelt.

F

F.d. 4220

Guest

Om man vill använda sin egen telefon/ipad så fungerar inte de med Verizon i USA då de kör på andra frekvensområden än vi har här. Bättre att sikta på AT&T och liknande.

//Stefan

Sander

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2025

Kolla här The Best Prepaid SIM Cards | PCMag.com för sim cards.

Annars brukar det vara acceptabelt WiFi på de flesta hotell och även restauranger och större affärer bjuder på uppkoppling. tex Sears, Macys mfl, så jag har aldrig brytt mig om att skaffa ett simcard

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

WiFi är jag inte så intresserad av även om vi kommer att använda det mycket på motell och dyl.

Jag är ute efter mobilt bredband så att jag kan sköta jobbet löpande under vistelsen.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag får tacka för all information. Det verkar som T-mobile ligger bra till.

tele usa.jpg

Men om någon hittar något bättre är jag tacksam. Det är inte så noga vad det kostar. Det är viktigare med gigabyten.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ser for deg en svakhet i sammenligningen - de forutsetter at du bruker din europeiske gsm phone. Prisen pr volumenhet er ofte lavere på de andre nettene i USA, men igjen det irriterer meg at jeg ikke har funnet Verizon sine priser. De tilbyr LTE bassert data over nesten hele landet til bra priser - samme gjør flere konkurrenter.

Toppen