• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internet i TVn?

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Vad behöver man för USB-manick om man vill kunna skicka tex internet via throw från sin Android till sin lilla husbils-TV som inte har wi-fi?

Sv: Internet i TVn?

Enkleste løsningen er Chromcast eller en av de utallige Androidstikkene som kan kobles til enten hdmi eller usb inngang på tv. Er det uten slike innganger så er det litt kraftigere bokser som trengs.

Ja, sätt Chromecast i HDMI-porten och förse den med ström från USB, funkar utmärkt.

Har sjekket litt og ezcast kan ha et produkt med mer flexibilitet enn cromecast, de har 3 varianter og direkte dnla støtte slik at sony sin throw app fungerer direkte. Cromecast støtte er innbygget i android 5, på andre via app.

Hm, på Elgiganten påstod de att det INTE funkar att skicka tex Viaplay från min telefon till TV´n via Chromecast, men det måste väl vara fel? Dom påstod att jag måste ha ett wi-fi-nätverk, men det har jag ju i telefonen? Det var iof frun som var inne och frågade, men dom måste väl ha missuppfattat varann?

Jag har Viasat/Viaplay, så det ska funka.
Köpte en och har försökt installera den. Funkar bra inne, funkar sådär i husbilen. Den verkar beroende av ett wi-fi utanför telefonen för att kunna konfigureras, men det visar sig väl. Jag borde ju i så fall kunna Hot-spota fruns lur. Den var ju inte så dyr iaf.

Om du slår på thetering i din lur så burde allt fungere som det skal om du kobler opp xxcast enheten mot dette nettet. Direkte steaming av video gjør stikken via wifi mest for å kunne bruke en bedre oppløsning enn det telefonen bruker.

Tillbaka
Toppen