• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internet i Spanien

F

F.d. 12848

Guest
Är det någon som vet vilken uppkoppling som fungerar bäst i husbilen samt till ett bra pris, hälsar vi från ett varmt Portugal inget moln på 6 veckor

F

F.d. 28781

Guest
Sv: Internet i Spanien

Svårt att veta, har bara ORANGE men den har fungerat tillfredsställande mellan
San Pedro(Marbella) och Vera Playa (nära gränsen mellan Andalusien och Murcia.
tid fr o m 25/11 och tom idag.
Kostnad 35€/ mån

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ingen lätt fråga! Det är lite säsongspris som gäller i den branschen! Ibland har någon av de två stora, Vodafone och Orange, kamnpanjerbjudanden men dom hittar man vanligtvis inte! Senast jag var i Spanien i december förra året så lyckades jag få ett månadskort på Vodafone för 24 euro. Orange hade då ett tremånadersavtal som var ganska lockande men jag valde Vodafone för jag skulle inte stanna så länge.

Det är inte alltid så lätt att hitta det bästa kontantkortet så först bör man studera prislistan ingående för att kunna välja det kort som passar bäst! Kontankort finns att köpa lite varstans i de större orterna, bl.a. på the Phone House som jag bojkottade för snart två år sedan, Jag har dock mjuknat lite i min attityd mot dom! De verkar som om den här marknaden håller på att "sätta sig" så långsamt! Det var betydligt dyrare förra vintersäsongen!

Jappe

Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Jappe!
Jo du har så rättså, tänk när folk börjar inse att Det inte är så livsviktigt det där med uppkoppling på internet då faller även dessa priser, men vist saknas dina fina bilder söder ifrån!
Mvh.

Ingen lätt fråga! Det är lite säsongspris som gäller i den branschen! Ibland har någon av de två stora, Vodafone och Orange, kamnpanjerbjudanden men dom hittar man vanligtvis inte! Senast jag var i Spanien i december förra året så lyckades jag få ett månadskort på Vodafone för 24 euro. Orange hade då ett tremånadersavtal som var ganska lockande men jag valde Vodafone för jag skulle inte stanna så länge.

Det är inte alltid så lätt att hitta det bästa kontantkortet så först bör man studera prislistan ingående för att kunna välja det kort som passar bäst! Kontankort finns att köpa lite varstans i de större orterna, bl.a. på the Phone House som jag bojkottade för snart två år sedan, Jag har dock mjuknat lite i min attityd mot dom! De verkar som om den här marknaden håller på att "sätta sig" så långsamt! Det var betydligt dyrare förra vintersäsongen!

Jappe

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Håller med det är en djungel och som besökare utan prata spanska... ja, jag tror man kan få handsvett för mindre.

Har skandiniviska gäster här som använder en leverantör som heter Masmovil, nog inte den billigaste, men kanske den enklaste.

Deras hemsida är; MÁSMÓV!L: Tu Operador de Telefonía Móvil. Las Tarifas Más baratas som f.ö. kanske inte säger så mycket.

Men jag vet att priset är 29,90€ + moms, för 5GB i månaden. Det viktigaste av allt, de har en skandinavisk kundservice här, på nummer; 902 570 086.

Vet inget om deras täckning, vilkens master man använder, men här på södra Gran Canaria fungerar det enligt uppgift bra.

Ingen bindningstid, bara att ringa upp numret och stoppa abonnemanget, eller sluta betala.

Själv har jag Telefonicas mobila bredband här hemma och betalar 35€ + moms för 5GB.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er på tide at Masmovil kom med kundservice på et skandinavisk språk, de som startet bolaget var en Østeriker og en en Nordmann. Har hele tiden hatt engelsk support, en ringte det vanlige supportnummeret og snakket engelsk og fikk et stotrende svar om "we call you back" noen minutter etterpå ble en oppringt av en som snakket godt engelsk.

F

F.d. 1565

Guest

Ska ner till Playa del Ingles om ett par veckor. Någon som vet var Másmóvils simkort går att köpa? (fysisk butik)
Funderar också på att köpa en icke operatörslåst Samsung Tab, funkar i så fall simkortet i den?

F

F.d. 12848

Guest

Ring det Spanska telefonnr som finn på denna sida svensktalande så får du svar på frågorna.Jag har Mas.mobil och väldigt nöjd med detta

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Jag råkade köpa Vodafone, och blev i efterhand upplyst om att Skype inte skulle fungera, vilket det inte gör när jag ringer upp, men väl när andra gör det, Mottagningen har varit bra, men Vodafon är nog ändå ett osäkert kort..
Jag vill samtidigt passa på att tacka Illåsen mfl för gemytet på Torrox Costa, tips och annat. Finns nu på fantastisk ställplats vid stranden bakom hotellen i Fungirola..
N36 34,849 W4 32 259.
Mvh
Libom

F

F.d. 28368

Guest

Jag råkade köpa Vodafone, och blev i efterhand upplyst om att Skype inte skulle fungera, vilket det inte gör när jag ringer upp, men väl när andra gör det, Mottagningen har varit bra, men Vodafon är nog ändå ett osäkert kort..
Jag vill samtidigt passa på att tacka Illåsen mfl för gemytet på Torrox Costa, tips och annat. Finns nu på fantastisk ställplats vid stranden bakom hotellen i Fungirola..
N36 34,849 W4 32 259.
Mvh
Libom

Vill minnas att blockering av Skype hos Vodafone.es beror på vilken "bono" som man tankar på SIM-kortet med. Rätta mig om jag har fel.

Länk till "bonos" för kontantkort för mobilt bredband hos Vodafon.es + klicka på "Bonos de navigation".

Om man klickar vidare på "Conditiones generales" kan man läsa om röstsamtal över IP (Skype/VoIP)

"El bono Mensual 2GB permite voz sobre IP. En caso de estar interesado en utilizar voz sobre IP o P2P, consulta otras tarifas de Internet Móvil. Al consumir el 80% del bono o agotarlo se enviará un SMS de aviso."

Röstsamtal bör således fungera för 2 GB "bono".

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Kom hem från en Spanientur för en vecka sedan.. Gick runt och kollade internetkort när jag var i Santa Pola.. Det enda som fanns att få tag i var Vodafone..(nej tyvärr det har vi inte hemma just nu..) Köpte 2 gb med dong för runt 500 svkr. Fungerade utmärkt sen hela vägen ner till Tarifa, Sevilla och tillbaka till Fungiriola, där jag fick fylla på för 250 svkr. Kunde både emot och sända Skype.. med bra kvalité. Tackar samtidigt för gemenskapen på ställplatsen bakom hotellen vid Shell-rondellen.. Hälsa Max, jag var hemma lörd morg.
Mvh
Libom

F

F.d. 28368

Guest

För tillfälligt bruk och om man inte behöver vara uppkopplad varje dag hade jag nog provat Carrefours kontantkort. Det kostar 1 Euro/dag med max 100 MB. Minimidebiteringen per månad är 3 Euro, men det är väll troligt att man åtminstonde är uppkopplad 3 dagar/månad.

Det verkar som att det går att köpa enbart SIM-kortet om man vill.

"Consigue el MODEM USB+SIM o solo la SIM"

carrefour.es

Toppen