• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Internet i plåtisen

Thompe70

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
45541
Medlemskap
2026
Hej.
Vi är nya både här på sidan och i husbilslivet.
Hur har ni gjort med ert internet? Vi kommer att köra i Sverige nu i början och sen blir det tyskland mm.
Vad behöver jag köpa och var? Tar tacksamt emot alla tips vi kan få.
Någon sa att jag borde montera en wifi förstärkare så jag kunde använda tex en campings nätverk.

Hej.
Vi är nya både här på sidan och i husbilslivet.
Hur har ni gjort med ert internet? Vi kommer att köra i Sverige nu i början och sen blir det tyskland mm.
Vad behöver jag köpa och var? Tar tacksamt emot alla tips vi kan få.
Någon sa att jag borde montera en wifi förstärkare så jag kunde använda tex en campings nätverk.
Campingarnas wifi är ofta dåliga/överbelastade jag använder sällan dom, kör mobilen som hotspot, eller köp en mobilrouter med simkort för mobiltbredband detta fungerar i Sverige, utomlands fungerar inte mobiltbredband utan man får använda mobilabonnemang eller kontankort.

Tack för svaret, då blir det en 12 volts router kan jag tänka.
Vem har ett bra internet till ett hyfsat pris?
Jag använder Telenor kontant 250GB gäller ett år.
Här ett alternativ men finns billigare,yttre anten är ofta inte nödvändigt.

Tillbaka
Toppen