• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet i Husbil?

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Internet i Husbil?

Fraxe!

Kan du specificera lite mer vad du har köpt och vart??? Håller just på och kollar runt efter något liknande...

Hälsningar
Kicki
 
F

F.d. 6061

Guest
Sv: Internet i Husbil?

Fraxe;

Kan du inte fota hur du satt upp antennen på taket (för där sitter den väl?) så att man kan se hur det ser ut? Måste du rikta den mot något speciellt håll eller är den runtstrålande? Kräver antennen någon särskild strömkälla?
När du skriver hot spots, vad menar du då? "Lånar" du kapacitet från öppna nätverk eller kör du på 3G?

Många frågor blir det, men som du säkert märker är jag helt ny på detta område - men vill ha funktionen.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2702

Guest
Sv: Internet i Husbil?

Fraxe;

Kan du inte fota hur du satt upp antennen på taket (för där sitter den väl?) så att man kan se hur det ser ut? Måste du rikta den mot något speciellt håll eller är den runtstrålande? Kräver antennen någon särskild strömkälla?
När du skriver hot spots, vad menar du då? "Lånar" du kapacitet från öppna nätverk eller kör du på 3G?

Många frågor blir det, men som du säkert märker är jag helt ny på detta område - men vill ha funktionen.


Hej..

Eftersom jag inte har någon stor husbil för tilfället utan en cheva van
så har jag den helt enkelt löst. det är en riktantenn med en spridnintg på 35 grader. så man får helt enkelt testa sig fram.

När jag pratar Hotspot så är det en trådlös i-net punkt alltså ej 3G.

MvH

Fredrik
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Internet i Husbil?

Observera:

Denna tråd har utvecklats under en lång tid och så småningom kommit att handla om två ämnen: mobilt bredband respektive trådlöst internet. Denna tråd har därför delats upp och alla inlägg om mobilt bredband, 3G, GPRS etc har flyttats hit: http://www.husbilsklubben.se/forums/t27845/. Jag hoppas detta skall förenkla läsning och sökning.

/Michael, HBK Web
 
Toppen