• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internet Österrike

Starliner

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2025
Någon som har färska tips om hur man får internetuppkoppling i Österrike (St Anton, Arlberg). Söker inte gratisvarianter utan prisvärda sätt att koppla sig via iPad/iPhone.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Internet Österrike

Någon som har färska tips om hur man får internetuppkoppling i Österrike (St Anton, Arlberg). Söker inte gratisvarianter utan prisvärda sätt att koppla sig via iPad/iPhone.

För 149 kr/månaden är Fogg ett alternativ. Funkar i Sverige och Danmark och snart i UK, Irland, Österrike och Italien. Så småningom i hela Europa?

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027

För 149 kr/månaden är Fogg ett alternativ. Funkar i Sverige och Danmark och snart i UK, Irland, Österrike och Italien. Så småningom i hela Europa?

Hej Knarrevik

Fogg verkar inte finnas i Tyskland, har du något gott råd för uppkoppling av min dator där? Använder mobilt bredband hemma.

Tacksam för svar

Stellplatz:confused:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej Knarrevik

Fogg verkar inte finnas i Tyskland, har du något gott råd för uppkoppling av min dator där? Använder mobilt bredband hemma.

Tacksam för svar

Stellplatz:confused:

Nej, det är lokala kort som gäller i Tyskland, jag vet att Lidl och Aldi säljer.

Vi får hoppas att Fogg kommer till Tyskland vad det lider men de lokala operatörerna försöker säkert att sätta käppar i hjulet.

callee

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2026

Hej, detta svar fick jag från Fogg idag.

Ni som kann detta, hur långt kommer man med 10 GB.

Callee

Vi har precis lanserat vår tjänst och har för närvarade endast täckning i
Sverige och Danmark. Vi kommer att lägga till Storbritannien, Irland och
Italien de kommande veckorna. Före sommaren planerar vi att addera
ytterligare en handfull länder i Europa. Vi har Tyskland, Finland, Norge,
Frankrike och Spanien på prioritetslistan men kan nu tyvärr inte lova
vilka länder vi har möjlighet att koppla upp innan sommaren.

MVH

Adam Boström
Product Manager
M +46 76 000 3322

Fogg Mobile AB
Eriksbergsgatan 10
PO Box 5126
SE-102 43 Stockholm
Sweden

www.foggmobile.com

F

F.d. 25200

Guest

Någon som vet hur täckningen är i Sverige? Vilket företags nät används?

// stig

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ni som kann detta, hur långt kommer man med 10 GB.

Det är mer än Telia, Halebop och Tele2 erbjuder sina abonnenter i sina surfabonnemang och räcker långt om man inte tittar på SVT-Play alltför ofta.

PS! Dom glömde Österrike!
Fogg is currently available in Sweden and Denmark, but that will change soon. New countries are to be added to the list at the beginning of 2013: UK, Ireland and afterwards also Austria and Italy.

Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Kanske bäst att du frågar tidningen:

Visa bilaga 66457

Knarrevik, jag vet att vi haft denna diskussion förr och nedan är ingen kritik mot dej utan jag är kritisk mot dessa tester eftersom dom gång på gång inte verkar stämma med verkligheten. Det är väl jag som håller mej borta från de stora folksamlingarna och därmed täckningen...

Blev ju inte så mycket klokare utan att via Paperton köpa ett gammalt nr. Det är bara så konstigt att dessa test får dessa resultat, de måste bara åka på vägar med låga nr och hålla sej till samhällen med lite volym på. Jag kan visa flera ställen i Värmland och Dalslad där du inte kan använda någon operatör alls och flera där vissa operatörer går något bättre, oftast fungerar Telia bäst, som också fick bäst på röstsamtal. Men tex inte där jag är nu, där går bara Telenor, inte ens Tre fungerar mer än hjälpligt och det är inte bara subjektiv upplevelse. Vi har haft hit oberoende konsult med mätutrustning och Telenor ligger på 80%, Tre max 30%, Telia max 20% täckning. Ändå ska vi enligt alla täckningskartor ha bra "kräm" här bara 4 km från E18. Jag hade hoppats kunna använda mobilt bredband, men den grejen gick inte. Har även provat Net1 och skickat tillbaka allt efter prövotid, kunde komma upp i max 1,5 med hjälp av antenn högst upp ovanför tv antennen på taket.

Men när 4G kommer blir det andra bullar, då får man börja byta all utrustning:rolleyes:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har också dålig erfarenhet av Net1 men Tre har för mig funkat bra och snabbt, i synnerhet hemmavid. 4G börjar närma sig, nu endast några km bort.

Jag fick ny 4G-utrustning från operatören med 80 GB/månad, samtidigt passade de på att sänka avgiften. Bara att tacka och ta emot.

Senast ändrad:

Starliner

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2025

Tacksam för alla svar och all kunskap men vore ändå mer tacksam för eventuella svar på frågan om internet i Österrike!!!

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Tacksam för alla svar och all kunskap men vore ändå mer tacksam för eventuella svar på frågan om internet i Österrike!!!

Ja inte blev det något svar på din fråga.Kanske inte någon kan svara dej.
Andra svar som inte hjälpte dej blev det.
HaDe Hasse:twitcy:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Förutom lokala kort är svaret i inlägg 2 det närmaste man kan komma!

Det är bara att hoppas att det funkar innan sommaren.

PS! WiFi på hotell, hamburgerrestauranger och almar är naturligtvis också ett alternativ.

Senast ändrad:

Pricken

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
2746
Medlemskap
2025

Jag vet att du vet vad almar är!
Det är där man äter gulaschsoppa och dricker glühwein och jägerte mellan utförsåken.

Ni är goa gubbar ni två, jag får flachback till en ramsa om "Jan Ersa o Pär Persa" som jag lärde mig i min ungdom.
Fortsätt så, jag roas av era små dispyter.
images

Toppen