• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internationell Dataroaming till lokala priser

G

Göran & Carola

Guest
Sv: Internationell Dataroaming till lokala priser

Deras hemsida är: Fogg - the way you access internet

App finns både hos App Store och Google Play.

Finns inte på App Store ännu, men kommer tydligen snart!

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det verkar lovande!

Nästa vecka startar företaget med ett begränsat antal kunder och Danmark som enda land utanför Sverige.

- Efter årsskiftet kommer de att börja rulla ut land för land och måla kartan så att säga. Både i Europa och utanför Europa.

Priset för det första kortet är 149 kronor och då ingår 10 gigabyte surf. För ett kort som gäller även utanför Europa kan det fasta priset komma att bli högre. Fogg Mobile tänker sig att kunden ska använda kortet även i Sverige och är virtuell operatör i Tres mobilnät.

Som en parentes kan nämnas att Tres kort redan gäller i Danmark.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har anmält mig som försökspilot och skrev att jag frekvent besöker Tyskland, Frankrike och de nordiska länderna. Lite överdrivet kanske? :D

För Jappe hade det passat bättre, han är långt ifrån nöjd med de nuvarande möjligheterna att koppla upp sig i Europa.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ser ut til at de har lagt seg på samme linje som Amazon - min Kindle DX har 3G internet tilgang overallt, men om jeg bruker det til noe annet en Kindle shop så belastes min Kindle konto pr MB litt mer enn jeg liker for gråskala surfing. De har en noe annen løsning for den nye Kindle Fire 4G LTE (10 frekvensbånd!) her er det snakk om $50 pr. år for dataplan i USA via ATT sitt nett og 250MB pr. mnd, har ikke funnet Europa løsningen deres ennå.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag använder Foggs simkort som försökspilot under två månader och tycker att konceptet verkar lovande.
Kortet fungerar f.n. i Sverige och Danmark och fler länder står på tur, bl.a. UK, Irland, österrike, Italien för att slutligen täcka större delen av Europa.

Kostnaden efter prövoperioden kommer att bli 149 kr/månad för 10 GB och hastigheten är hyfsad, som max 32Mbit/sekund.

image.jpg
Hastighet uppmätt just nu med iPad.

Senast ändrad:
Toppen