• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inter aldu elektronisk startspärr

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.697
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Hej !

Jag har en Inter aldu elektronisk startspärr på min husbil (Fiat ducato-96), nu är det så att den ena "klumpen" till nyckeln har slutat att fungera, jag har dock ett kort med en kod så att man borde kunna programmera en ny. Jag har sökt på nätet men inte hittat någon lösning ännu. Är det någon som har erfarenhet om detta problem. Kanske ska lägga till att bilen är importerad från tyskland så monteringen har skett där.

MVH

Leif
HBK medlem 2386
 
F

F.d. 27368

Guest
Sv: Inter aldu elektronisk startspärr

Fiat 96 har startspärr med 3 nycklar från fabrik en RÖD och 2 st Svarta .Den röda är huvudnyckel ska användas endast som nödnyckel och används också när man lägger in nya nycklar . kortet visar endast den mekaniska koden för nyckel alltså berg och dalbanan på nyckel . den elektroniska koden har man ingen nytta då den inte går lägga in manuelt på en diesel endast bensin bilarna har den fuktion .
 

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Inter aldu elektronisk startspärr

Hej Leif! Jag har för mig att jag läst i detta forum att det ska gå och klona nycklar även den dom svarta om jag inte minns fel.
Mvh. Morgan
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Inter aldu elektronisk startspärr

Hej vänner
Jag har "klonat" mina svarta nycklar, så nu har jag i reserv, vet ännu idag ej skilnaden mellan den röda som fortfarande är försvunnen, och dom svarta nycklarna, har försökt få ett svar av Fiat men ej lyckats.
MVH KEJO
 
Toppen