• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inte missa mellan Örebro-Övik??

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Vilken/vilka banor får vi inte missa när vi åker HB mellan Örebro och Örnsköldsvik?
Blir förmodligen i slutet på nästa vecka - dvs Vecka 926.
-
Vi räknar med att åka väg 67 eller 68 - tror jag de heter, sen E4an.
Bra om det finns nån form av servering också.

Letar pittoreska/mysiga banor - 9-hål eller 18- hål spelar ingen roll - det är mera naturupplevelsen av växt- djur- och naturlivet vi är ute efter.

Så flådiga banor typ Frösåker (tror jag den heter) är det inte vi söker.

Trevlig Midsommar! :)

PS om ni inte vill officiellt skryta över er egen hemmabana här på forumet - så kan ni också mejla mig direkt.//DS :)
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Inte missa mellan Örebro-Övik??

Hej,
jag är kanske aningen sent ute med detta tips.
Kan kanske ändå vara bra att känna till.
När du söker en golfbana utmed en planerad resväg i Sverige så föreslår jag att du använder Google Map. Samtliga golfklubbar som erbjuder ställplatser i samband med greenfeespel och som du hittar i Excel-filen i tråden "Golfklubbar med ställplatser" som ligger allra överst i Golf Loungen.
Dessa golfklubbar är även tillgängliga via Google Map.
Du lägger bara in sökordet "Golfställplatser". Därefter förstorar du kartan på lämpligt sätt. Då kommer du lätt åt alla golfklubbar med ställplatser utmed din färdväg.
Lycka till!
V-backen ;)
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Inte missa mellan Örebro-Övik??

Tack för infot.
Vi åker norrut troligen onsdag nästa vecka 24/6 - så det är gott om tid.
Jo golfbanorna har jag i GPSen och i Golfguiden - men ....

Det jag söker är om det finns någon bana som är lite "speciell" typ Bjurholm i Västerbotten med sina spektakulära hål och kuperade terräng - inget för de med knäproblem - ja de kan ju hyra golfbil.
9- eller 18-hål.
Behöver inte finnas EL och restaurang.
(Foppas bana och Puttom i Övik har jag spelat flera gånger så de kan jag).

Så kom med tips på nån golfbana som "man inte bör missa" utmed resvägen Örebro till Övik.

Trevlig midsommar!
 

Bilagor

  • midsommarstång.jpg
    midsommarstång.jpg
    25,4 KB · Visningar: 382

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Inte missa mellan Örebro-Övik??

Hej Patric,
jag kan tyvärr inte hjälpa dig så värst mycket med tips på roliga eller intressanta golfbanor norröver.
Har inte varit och spelat så värst mycket i den norra delen av landet. Där har jag liksom förmodligen många andra golfare rätt mycket att utforska och prova på.
De enda norröver som jag, vid några tillfällen, har spelat på är banorna Falun-Borlänge GK och Sundsvalls GK.
Båda två mycket trevliga. Kan rekommenderas.
V-backen ;)
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Inte missa mellan Örebro-Övik??

Tack för tips.
Nu lägger jag ner den här tråden eftersom det inte verkar finnas några pärlor på rutten.

67an heter kanske 56an numera - såg på en gammal karta + kartan i Golfguiden. Det är iallafall den som går från Västerås via Sala mot Gävle. Men den bästa vägen är - tror jag - 68an över Lindesberg - Fagersta - Avesta - Sandviken - Gävle.

Nu kommer sommarvärmen! :)
Trevlig HB-sommar. :)
 
Senast ändrad:

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Inte missa mellan Örebro-Övik??

Hej Patric
Fagersta mkt kuperad du står inte rakt ngn stans på hela banan, inte värd sin green fee tycker jag. Gagnef däremot är kuperad men rolig att spela och mkt naturskön,trevlig personal mm. Avesta vet jag inte men ingen bra ställplats för husbilen SCR camping med dåligt läge.Älvkarleby flack bana men trevlig bra ställplats. Detta var lite info som kanske kan vara till hjälp på vägen.
 
Toppen