• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Instruktionsbok

Jolie

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2025
Det verkar dåligt med handbok till en Dethleff från 2004.
Den jag har är från en bil som registrerades 1997.
Bifogar den för något i den kanske är samma på en sju år nyare bil.

Bilagor

• Dethleffs Manual-1997.pdf
    21 MB · Visningar: 31

Ronnyj

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
40226
Medlemskap
2025
Det verkar dåligt med handbok till en Dethleff från 2004.
Den jag har är från en bil som registrerades 1997.
Bifogar den för något i den kanske är samma på en sju år nyare bil.
tack för boken. Men det skiljer en del Men bättre än ingeting
mvh
ronny

Ronnyj

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
40226
Medlemskap
2025
Hej
Kan du sända den Kan jämföra om den är likt framföralt det elektriska
Mvh
Ronny

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Er det denne du er ute etter? Det er ikke bare å "sende den", den er på drøyt 200 sider og tar tid å skanne inn.

Bilagor

• 20240530_001.jpg
    20240530_001.jpg
    115 KB · Visningar: 8

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Jag har en "Instruction manual", alltså på engelska, för 2006 i .pdf-format om det kan vara av intrsse.

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Jag har skickat filen på "Meddelande" som du öppnar genom att klicka på kuvertet uppe till höger.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Årsm 2006 på svenska bifogas här.

Men har du testat att maila Dethleffs?

Jag mailade till deras support och önskade få manualen som PDF för vår 2016 - i första hand på svenska - men annars engelska.
Mindre än en kvart, tills jag hade den i mailen.

Du kan skriva på engelska om du inte kan tyska.
Bifoga win-nummer i mailet (chassienummer), så vet de vilken manual du skall ha.

Mailadressen är: service@dethleffs.de

Bilagor

• DET_Motorcaravan_BA_2006_SV.pdf
    34,9 MB · Visningar: 36

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
...
Jag mailade till deras support och önskade få manualen som PDF för vår 2016 - i första hand på svenska - men annars engelska.
Mindre än en kvart, tills jag hade den i mailen.
....
Precis så gjorde jag för min Dethleffs årsmodell 2008 och fick till svar att jag skulle vända mig till en återförsäljare och köpa. Priset visade sig vara 1700 kr, vilket gjorde att jag avstod. Olika falla ödets lotter!

Ronnyj

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
40226
Medlemskap
2025
Tack för era svar. Men det verkar svårt att få en instruktionsbok men man får vara sig duktig själv

Tack för alla svar
Ronny

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Precis så gjorde jag för min Dethleffs årsmodell 2008 och fick till svar att jag skulle vända mig till en återförsäljare och köpa. Priset visade sig vara 1700 kr, vilket gjorde att jag avstod. Olika falla ödets lotter!

Tack Peter & Lorella för uppmuntran i inlägg #12 att försöka få en manual på svenska genom att maila till Dethleffs i Tyskland. Jag chansade och skrev igen och, ta med f-n, så skickade de en manual på svenska i .pdf-format. Så efter 14 år har jag nu en komlpett manual till min 2008.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Tack Peter & Lorella för uppmuntran i inlägg #12 att försöka få en manual på svenska genom att maila till Dethleffs i Tyskland. Jag chansade och skrev igen och, ta med f-n, så skickade de en manual på svenska i .pdf-format. Så efter 14 år har jag nu en komlpett manual till min 2008.
Toppen.

Blir intressant och se om du kunde allt redan nu… Eller om du lär dig något nytt

Senast ändrad:
Toppen