• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruktionsbok

Polar54

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
33979
Medlemskap
2022
Hej, vi är nya medlemmar i klubben och hoppas någon kan hjälpa oss med tips. Vi har precis köpt en Dethleffs Globetrotter Esprit A 7870 årsmodell 2001 och söker instruktionsbok på svenska, (det är en importbil) gärna som PDF-fil om möjligt, annars i tryckt version. Håller tummarna Leif och Elisabeth.
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Hej, och välkomna hit.

Vi (och flera andra Dethleffs-ägare) har mailat Dethleffs i Tyskland och bett om en PDF på svenska.
De vill ha WIN/Chassi-nummer för att skicka dig rätt version av manual.

Maila till service@dethleffs.de , och det går bra att skriva på engelska (om man inte vill/kan skriva på tyska).

De brukar svara snabbt, vi fick vår på under 15 minuter.
 

Polar54

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
33979
Medlemskap
2022
Tack för tipset, vi ska hämta bilen i eftermiddag, så jag kan skriva när jag har papper med dom uppgifter du nämnde. Tack än en gång för snabbt svar.
 

Robert&Kicki51

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Umeå
HBK-Nr
9636
Medlemskap
2024
Hej, vi är nya medlemmar i klubben och hoppas någon kan hjälpa oss med tips. Vi har precis köpt en Dethleffs Globetrotter Esprit A 7870 årsmodell 2001 och söker instruktionsbok på svenska, (det är en importbil) gärna som PDF-fil om möjligt, annars i tryckt version. Håller tummarna Leif och Elisabeth.
Codat husbilar ordnade fram en instruktionsbok åt oss.
Kolla där
 

Polar54

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
33979
Medlemskap
2022
Vi tackar så mycket för hjälpen, har redan fått instruktionsboken, men tyvärr fanns den bara på tyska, så det blir lite knaggligt, men det går nog det med...
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.800
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Går att kopiera in texten i Google translate och få en hyfsat bra översättning
 
Toppen