• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Instruktionsbok sökes

Lars N

HBK Intresserad
Kommun
Skurup
Finns det nån som kan låna ut/scanna sin instruktionbok till en Niesmann Flair 6700 årsmodell 94-98. Har mailat fabriken ett flertal ggr och de svarar att de ska fixa pdf filer så snart som möjligt, men jag har väntat i snart 1,5 månad.
Det jag mest eftersöker är ett elektriskt kopplingsschema på själva husbilsdelen.
Jag har lyckats skaffa alla instruktioner och scheman på all inmonterad utrustning
(panna, kyl, larm,etc) men saknar på själva husbilsdelen.
Tacksam för svar.

LarsN

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Instruktionsbok sökes

I den vanlige instruksjonsboken til en Flair 6700 1999 modell jeg hadde var det ingen el-skjema, men alle kabler var tydelig merket i begge ender.

Lars N

HBK Intresserad
Kommun
Skurup

Hej
Finns det verkligen ingen i den här klubben som äger eller känner någon som äger en Flair, jagar fortfarande instruktionsbok.Misstänker att det går lika bra från en något nyare modell.
Jag har påminnt fabriken via mail 4ggr men de behagar inte svara längre.

Lars

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Er ikke i Sverige for tiden, og min Flair 2008 er i Sverige - kan derfor ikke kopiere fra den 500 siders boken som fulgte med bilen (mesteparten svensk selv om bilen er fra Norge).

Den boken ville ikke hjekpe deg stort, forskjellen fra min forrige 1999 til dagens 2008 er for stor. Elskjema finnes ikke fullstendig, men cde elblokken er et godt utgangspunkt for det meste. Delekatalogen fra N+B har elskjema, men jeg har ikke denne selv - snakk med en forhandler om de kan skrive ut dette for din bil (de har den enten online eller som en CD).

Lars N

HBK Intresserad
Kommun
Skurup

Har lyckats låna och kopiera en instruktionsbok till en Niesmann av Autohallen i Lomma.
De har en bil stående för försäljning och jag fick låna boken av dem.
Blev mycket vänligt bemött där.
Tyvärr finns det inget elkopplingsschema i instruktionsboken(är inte säker på om det existerar något)Jag tror att jag fixar det utan shema.
Lars

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Er det noe spesiellt du lurer på i det elektriske så spørr, jeg har endel oversikt selv og det finnes andre som og har pilet endel i dette.

Toppen