• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruktionsbok Fiat Ducato

F

F.d. 326

Guest
Hej alla!!!!
Nån som vet var man /jag kan få tag på en instruktionsbok till min bil..........Fiat Ducato 1.9TD.-99????
Har en men det visar sig nu att den är för gammal...............gamla uppgifter i den som inte stämmer på min bil.
:mad:
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat Ducato

Jag har en för Fiat Ducato med 1,9 motorn i en årsmodell 2001. Maila mig vilka sidor du vill att jag kopierar, dvs inte sidnr utan vilka uppgifter du letar efter.
Hälsningar Hasse
 
F

F.d. 326

Guest
Sv: Instruktionsbok Fiat Ducato

Tack Hasse!!!!
Har forskat lite här i närområdet ang. instruktionsbok och fick "napp" hos IVECO i Uddevalla.De hade en "grön" bok som jag inhandlade.Min tidigare,felaktiga,bok var blå.

Tack än en gång för din vänlighet att maila mig sidor om så varit.

Amigo62/Sten:)
 
F

F.d. 326

Guest
Sv: Instruktionsbok Fiat Ducato

Hej Hasse igen!!!!
Kom på en sak................Du har inte haft tankar på att dreva om 5:ans växel????
Är själv lite i valet å kvalet.Tycker att orken är lite dålig i motlut med nedväxling som följd.
Kör inte speciellt fort utan ligger på 85-90 vanligast.

Vore trevligt höra dina tankar eftersom du har en motor å bilstorlek lika min.

Hälsningar Amigo62/Sten
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat Ducato

Sten!
Jag tycker att 5-an som överväxel behövs för att man skall kunna köra lite tystare i 90 km/h när man är på slät väg. Så fort det blir motbacke och hastigheten närmar sig 80 så är det viktigt att växla ned. Kör man på 70-sträcka så får det bli 4:an. Alltså mår vi bäst på slät väg i hastigheten 85-95 enligt mätaren. Då är det riktigt tyst. Sedan är 1,9l motorn klen visavi 2,8l så det skall nog mycket till innan lilla motorn sliter sönder lådan. Med en 2,8 får man nog verkligen se upp. Därför har vi behållt drevningen.
För att motorn skall bli lite mer allert och då det inte går att chiptrimma en motor med mekanisk insprutning så har jag gjort följande; Kör alltid på Preem ACP diesel sedan i somras. Den lär vara bäst i Sverige även om den som all svensk diesel dras med sämre energiinnehåll än dieseln ute i Europa. Jag brukar också hälla i en flaska "Red Lin 85 plus" (finns på Mekonomen) var 4:e tankning, den smörjer spridare etc. Sedan har jag bytt luftfilter till ett i textil som släpper igenom luften mycket lättare. Detta sammantaget har gjort att bilen känns mycket piggare även om toppfarten fortfarande stannar vi 116 km/h (GPS) med medvind och i nerförsbacke.
Detta filter kostade 960 kr på Mekonomen och passar exakt i vanliga luftburken. Det är tvättbart (ett specialkit drygt 100kr) så man behöver aldrig byta det bara tvätta en gång per år. Se Autoexperten - K&N Sportluftfilter . Eftersom vi nu skall byta bil till en ny med 3,0 motorn så kan jag sälja filtret som gått 250 mil, för 500 kr. Hälsningar Hasse
 
Senast ändrad:

Bumlan

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Lerum
HBK-Nr
8192
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat Ducato

Hur gammal är din "gamla bok" skulle den funka till min -95?
 
F

F.d. 54414

Guest
Sv: Instruktionsbok Fiat Ducato

Hej. Har du instruktionboken kvar?

Med hälsning
Lars Berglind.
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Instruktionsbok Fiat Ducato

Har du tur så Lars
Var 6 år sen han skrev inlägget Om du inte sett det.
 
Toppen