• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Instruktionsbok bodelen Adria matrix supreme -12

Gudby

HBK Medlem
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
15284
Medlemskap
2025
Hej ! Är det någon som har en svensk instruktionsbok eller tillägg till Adria Matrix Supreme -12, beställde en från frabriken men fick en för 2008 för flera modeller men ingenting för min bil. Köpte bilen av försäljare i Sverige i fjol men tyvär inte någon återförsäljare så det följde inte med någon bok.
/ Benke

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Instruktionsbok bodelen Adria matrix supreme -12

Det verkar vara generella böcker som följer med, våran täcker också flera modeller.
Du bör däremot fått separata böcker på värme/kyla/varmvatten o.s.v

Peter :)

Gudby

HBK Medlem
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
15284
Medlemskap
2025

Ja det har jag, men i instruktionsboken som jag fick finns det elschema mm för olika modeller men ingen för Matrix. Man tycker ju att det bör vara några ändringar mellan 2008-2012 modeller speciellt när Supremen är helt ny modell.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Mitt elchema låg separat, specifikt för modellen jag har.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Jag får inte köpa en kopia av dig ?

Har tyvärr inte en Adria, annars hade du gärna fått :)

Ville bara berätta att det är lika hos andra märken. Lite konstigt är det att det inte kan ingå en modellspecifik manual, det är ju inte en radio för 398:- som finns i tre versioner som vi köpt

Peter :)

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023

Hej, jag har efter hjälp av advokat fått min instruktionsbok för Matrix Supreme 2012. Själva boken är generell för alla Matrix och innehåller ingen speciell information men el-schemat måste man ha. Om du fortfarande saknar detta så hör av dig. Kan ev. scanna in det eller kopiera (A3-format). Tänkte lite senare i forumet berätta om mina eskapader för att få nödvändig dokumentation för husbilen, tog cirka ett år! Trodde inte att en av Sveriges största importörer av husbilar kunde bete sig så skurkaktigt. Kommer naturligtvis också ange vilket företag det gäller.
//Bosse

evaojerry

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
15400
Medlemskap
2025

Hej.
Vi har köpt en ny Adria Matrix Supreme 2014 och har inte heller fått någon bok över bodelen. Vi köpte av en auktoriserad handlare och de svarar att det brukar ta tid från leverantören. Man kan ju bara undra varför en bil för 740.000 kr inte kan levereras med en bok. Jag kommer naturligtvis att ligga på hos min handlare.

Toppen