• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Installlation av Snipe satellitantenn mm.

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9766
Medlemskap
2025
Hej,

Visar med några bilder här installationen av Snipe som jag precis gjort klart. Köpte antennpaketet från Tyskland för 7.800:- inkl frakt, till det kom diverse kabel, 12V uttag, brytare och kontakter så det landade på ca 8200:-. Monterade allt i skåp nära TVn för kort kabeldragning, anslöt digitalboxem (Triax S-HD207) med HDMI-kabel för bästa signalöverföring. Monterade in samtidigt mobilt bredband via router, (DOVADO Tiny). Separerade med brytare så att TV, box och satellitcontroller låg på en, medan 4G modem, router och laddare för dator låg på den andra brytaren.

Bild1 och bild 2, visar anetnnen med genomföring monterad på taket, limmad och skruvad för extra säkerhet då enheten väger ca 7kg.

Bild 3, visar montering i skåp av TV och IT utrustning samt extra 12V uttag med konstant ström .. under hyllan, 12V ställbar omformare för laddning av tex. bärbar dator och annat ..

Bild 4, enkel principskiss av Snipe installation ..

(Klicka på bilderna för större bild ..)

Utvärdering av det hela sker nästa sommar .. nu går husbilen i vintervila ..

Rolf :wideeyed:

Bilagor

• Tv_1.jpg
    Tv_1.jpg
    141,8 KB · Visningar: 53
  • Tv_2.jpg
    Tv_2.jpg
    100,6 KB · Visningar: 56
  • Tv_3.jpg
    Tv_3.jpg
    213,6 KB · Visningar: 88
  • skiss.jpg