• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Installera 2:a garagelucka

F

F.d. 2128

Guest
Finns det någon som har installerat en 2:a garagelucka i sin husbil? Jag funderar på att installera ytterligare en lucka från vänstersidan och göra den så stor det går. Tanken är att få in en tung MC i garaget! Jag har en Bürstner 747-2 Active från -03. Invändigt finns det ordentligt med plats, men luckan begränsar urvalet av motorcyklar...

/Henrik

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Installera 2:a garagelucka

Jag har gjort alla luckorna i min bil. Min är en plåtis men principen är den samma. Ramarna gjordes i en T profil som jag klädde med plåt i ditt fall så klä den med sandwisch limma med sikaflex se här om du vill kan jag ta några närmare bilder
Använd vitlackade aluprofiler så slipper du att måla eller det går lättare att måla än anodiserad aluminium. Gångjärn och lås kan du köpa original.

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Henrik.
Jag har en likadan lucka som den på högersidan.Räcker den på högersidan till i storlek är det ju bara att köpa en reservlucka från Tyskland och montera.
//Lars
;)

F

F.d. 2128

Guest

OK!

Har du någon bra adress/hemsida/telefonnummer till Bürstners fabrik/eftermarknadsavdelning i Tyskland?

/Henrik

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Henrik.
Jag har inte direkt nån adress till en säljare av en sån lucka.Jag skall leta.
//Lars

Toppen