• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installation av skrivare

F

F.d. 16416

Guest
Hej!

Har under helgen försökt installera en USB-skrivare på min fasta dator. På min lilla ASUS gick det utan problem direkt från installationsskivan.
Verkar som drivrutinen har laddats ned, men den kan inte kopplas ihop med hårdvaran på något sätt. Även hämtat hem drivrutinen från nätet, men med samma resultat.
Får varje gång meddelandet:
-AddPrinterDriverError
-Det går inte att hitta filen
Övriga program på skivan laddas ned helt OK och kan tas upp.
Har försökt med en extern DVD-brännare, men inte heller denna fungerade och gick heller inte att installera.
I Systeminformation - Programmiljö - Signerade drivrutiner finns Skrivaren angiven med enhetsnamn, men i övrigt icke tillgänglig.
Går heller inte att lägga till ny hårdvara. Datorn upptäcker skrivaren även vid start men det hela misslyckas, då drivrutinen fastnat någonstans!!!!
Någon som har förslag på lösning...lite bökigt att ta grejerna till Alina System!

Mvh Roadglider
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Installation av skrivare

?? Fungerer en USB stick eller noe annet på usb-portene. Hvis ikke så er det problemer med basis usb-drivere, dette kan rettest med å avinstallere alle drivere i usb-treet og la windows oppdage usb på nytt.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Installation av skrivare

Hej Knut!
Både USB-minnen och en extern USB-hårddisk fungerar helt OK!
Så USB-portarna verkar fungerar. Skrivaren upptäcks ju också som hårdvara.
Men kanske inte som PlugandPlay???
Roadglider
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Installation av skrivare

När jag köpte ny dator med W7 så kunde jag inte installera skrivaren. Hittade inte eller uppdaterade drivrutiner på nätet, så det blev till att köpa ny skrivare också.
Calle
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Installation av skrivare

Kör med Windows XP på båda datorerna, så det borde ju fungera på båda med samma skrivare.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Installation av skrivare

Roadglider!

Om du har Win 7 på datorn där skrivaren inte vill fungera, så försök att installera drivrutiner för Win Vista, dessa drivrutiner fungerar i de allra flesta fall även med 7:an.

Tommy

Såg inte att du kör med XP i ditt senaste inlägg.
 
Senast ändrad:
Toppen