• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Installation av Poynting Mimo antenn i plåtis

Ulf S

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
43011
Medlemskap
2026
Gillar inte att göra hål i taket. Så här löste jag det på en Ducato 2025. Antennen är limmad på taket. Genomföring genom övre bromsljuset. Installation av router på bakvägg. On/off knappens låda innehåller säkring.

Bilagor

• WhatsApp Imag.webp
    WhatsApp Imag.webp
    112,8 KB · Visningar: 100
  • WhatsApp Image 2025-.webp
    WhatsApp Image 2025-.webp
    104,8 KB · Visningar: 93
  • WhatsApp Image 2025-12-10 .webp
    WhatsApp Image 2025-12-10 .webp
    171,8 KB · Visningar: 98
  • WhatsApp Image 2025-12-10 at 16.30.14.webp
    WhatsApp Image 2025-12-10 at 16.30.14.webp
    101,6 KB · Visningar: 95
Gillar inte att göra hål i taket. Så här löste jag det på en Ducato 2025. Antennen är limmad på taket. Genomföring genom övre bromsljuset. Installation av router på bakvägg. On/off knappens låda innehåller säkring.
Hej Ulf!
Väldigt stor risk att vatten vandrar innanför flätan! Det gjorde det på min installation "rann" vatten hela vägen in i bilen!
Fick "gjuta" in hela flätan med tech7.

Hej, jag har "gjutit" in flätan.Tryckte in tätningsmasa med hjälp av en spruta, tills det den kom ut runtom flätan. Ska kolla efter ett tag att det är tätt! Däremot är gummipackningen på bromsljushuset inte helt tät mot plåten. Det har man "löst" med ett dräneringshål på undersidan av huset.

Hej,
Jag har också en poyntingantenn. Jag funderade över liknande lösning. Jag provade mottagningens styrka på olika ställen och fann att det inte gjorde någon skillnad på inne/ute. Så jag placerade den i takluckan där den inte är ivägen. Ville bara tipsa om att det kan gå bra att ha den inne i husbilen med.
Har haft dålig täckning en gång i skärgården, annars har det fungerat bra i 3 år.
Mvh
Jontes

Tillbaka
Toppen