• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Insprutningsproblem fiatmotor Adria S 670sl

LillebilC

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
16789
Medlemskap
2025
Har problem med insprutning på Fiat-motorn på min husbil Adria S 670sl, 2009. Det yttrar sig så att motorn, vid vissa tillfällen, är mycket svag i början av körning. Varvar inte upp vid belastning. "Insprutningsfel" indikeras. :( Problemet kan plötsligt försvinna efter olika lång tid. Är det någon som har erfarenhet av detta.
Lillebil. lillebil@tele2.se

Senast ändrad:

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Insprutningsproblem fiatmotor Adria S 670sl

Det finns flera trådar i ämnet på detta forum. Blir anklagad för att älta mina problem om jag säger mera än så. Det går att hitta dem i sökfunktionen:)

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2026

Kun en løsning. Oppsøk ett servicepunkt og ta en diagnose på elektronikken, der leser de av feilen.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jag tror det är spridarna som det är fel på.

Har du försäkring så anmäl det dit innan du börjar göra någonting.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Har problem med insprutning på Fiat-motorn på min husbil Adria S 670sl, 2009. Det yttrar sig så att motorn, vid vissa tillfällen, är mycket svag i början av körning. Varvar inte upp vid belastning. "Insprutningsfel" indikeras. :( Problemet kan plötsligt försvinna efter olika lång tid. Är det någon som har erfarenhet av detta.
Lillebil. lillebil@tele2.se
---------------------------------------------------------------------------------
Om det nu inte är själva insprutningstider som elektroniskt bråkar, spridarna eller bränsletryck m.m. så finns det ju en klassiker på många Fiat.
Glappkontakt i elkontakterna vid spridarna, som det har skrivits om rätt ofta. Kan vara värt att lossa alla fyra kontakterna, putsa rent och blåsa på lite kontaktspray.
Hjälper kanske inte, men en enkel sak att börja med.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2026

Spridar problemet var på forrige chassis med 2,8 literen, mao før 2006. Fraråder å jobbe med dette om man ikke har inngående kunnskap.

Mitt råd er digagnose hos fagpersonell.. (Og skal jeg gjette på feil, så sier jeg spjellhus.)

:)

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Byta spridare fick jag gjort på 08 via försäkringen!

Toppen