F
F.d. 3942
Guest
hemkommen med min Dethleffs -07. Ny bil som varit visningsobjekt,
ej inreg. Får se om registeringen fixar sig nu. Känner mig ganska osäker. Har läst
massor på nätet men man blir villrådig. Jag räknar med lite strul. Har Coc dokumentet
och briefet om dessa duger har jag ingen aning om.
Byte gasolslang till märkt -30C, genomgång alla apparater och åtgärd läcka(!) i
Dometic kyl/frys. 2400:-. Jämförandetest hos Motormännen 6250:-(priset borde
nog snarare vara 3000
ej godkänd. Måste komplettera med ytterligare 1 st
friskluftsventil, värmeskydd under gasolspis och ytterligare evakueringshål mellan
gasoltuber. Tiden går nu, tvingad att fixa tillfällig registrering pris 1800:- för 3 mån
inkl försäkring. Efterkoll av gasolen kostar inget men tiden går. Räkna med 1-2 månader
för att fixa allt. Om man inte vill ha besvär eller inte har tid är det nog bäst att köpa av
en importör eller av en svensk återförsäljare. Men för min del tycker jag att det varit
en intressant erfarenhet. Dessutom en besparing på ca 80-90 tkr. Men, räkna med
att handlarpriset i Tyskland måste plussas med 30 tkr. Därefter kan man jämföra.

ej inreg. Får se om registeringen fixar sig nu. Känner mig ganska osäker. Har läst
massor på nätet men man blir villrådig. Jag räknar med lite strul. Har Coc dokumentet
och briefet om dessa duger har jag ingen aning om.
Byte gasolslang till märkt -30C, genomgång alla apparater och åtgärd läcka(!) i
Dometic kyl/frys. 2400:-. Jämförandetest hos Motormännen 6250:-(priset borde
nog snarare vara 3000
friskluftsventil, värmeskydd under gasolspis och ytterligare evakueringshål mellan
gasoltuber. Tiden går nu, tvingad att fixa tillfällig registrering pris 1800:- för 3 mån
inkl försäkring. Efterkoll av gasolen kostar inget men tiden går. Räkna med 1-2 månader
för att fixa allt. Om man inte vill ha besvär eller inte har tid är det nog bäst att köpa av
en importör eller av en svensk återförsäljare. Men för min del tycker jag att det varit
en intressant erfarenhet. Dessutom en besparing på ca 80-90 tkr. Men, räkna med
att handlarpriset i Tyskland måste plussas med 30 tkr. Därefter kan man jämföra.

Senast redigerad av en moderator: