• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Innhägnad till hundarna

T

Tobbejj

Guest
Hej! Är det någon som har något bättre alternativ till att hägna in hundarna. Till vår förra hb hade vi kompostgaller men jag tycker det blir lite tungt och jag klippte av kompostgaller på mitten som jag hade mot hb'n men det blir lätt repor och det vill jag inte nu när vi köpt en ny hb. Tacksam för tips.
/Tobbe
villa rosa.JPG

H

hianders

Guest
Sv: Innhägnad till hundarna

Vi tycker att kompostgallren fungerar alldeles utmärkt! Vi har också avklippta galler så att grabbarna inte drar iväg under hb! Vi använder 4-6 st till fyra (numera tre) hundar av small size.

hianders/Inger

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For å slippe riper så kan du ta et stykke billig vatnslange og kutte en slisse i lengderetning, tre dette over kanten på galleret og feste med plaststrips. Vips en rund kant som kan ligge mot siden på bilen. Er du ikke fornøyd med denne varianten så skaff isolasjon i plastskum for vatnrør - minste diameter og fest på samme måte. Fin myk kant - dessverre er det noen hunder som finner denne fin å teste tennene på ;)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Elstängsel är inte att tänka på eller ? Nä men måste dom vara så höga för hunden vet väl att här inne får jag vara men inte där ute även om dom skulle vara 30cm höga .

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Nä men jag är en fårskalle .... Nä men elstängslet var ju inget menat med men många har ju hundar som håller sig inom ett område som är markerat med "känt" material och även om dom har kapacitet att hoppa över så vet dom att dom inte får detta .

Då var frågan/ tanken måste dom vara så höga i hans fall .

Finns detta att köpa på löpmeter i önskad höjd så borde ju detta vara kanonbra och då bara ha en liknande stav med jämna mellanrum som håller uppe det .

Lastnät... Lätt och Starkt Alternativ för Flis Transporter mm.

(bytte länk till mer passande)

Senast ändrad:
B

Byggare Bob

Guest

Jo, det är rätt som du säger. Hunden vet att den SKALL hålla sig innanför men har du en hanhund och det skulle råka komma en löptik förbi, då blir det kortslutning i skallen, nästan som hos oss själva?? Va?:D

Men har man ett skydd som är åtminsone i samma höjd som hunden, brukar odjuret också stanna kvar även om det drar i tarmen.:spinny:

F

F.d. 55425

Guest

Säger det samma "Tarmen" ?? Konstig hanhund du har Haaahaaa :wub:

T

Tobbejj

Guest

Vi har två tikar och dom stannar inte om dom får syn på en hare eller nått annat djur som kan va intressant att leka med. När man är på utställning så är det mycket som lockar och då vill man inte orsaka nått kaos :)

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Vi har ett "fårstängsel", som vi köpt här i Frankrike, men det borde finnas på typ Granngården. Det är 50 meter långt med pinnar på ca 2,5 meters mellanrum som man lätt sticker ner i marken. Kostar under 1000 Kr - väger inte mycket och tar liten plats.

Det räcker runt hela husbilen, går snabbt att sätta upp, och gör det lätt för både oss och hundarna.

IMG_2105.JPG

/Bertil

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2028

Vi har ett "fårstängsel", som vi köpt här i Frankrike, men det borde finnas på typ Granngården. Det är 50 meter långt med pinnar på ca 2,5 meters mellanrum som man lätt sticker ner i marken. Kostar under 1000 Kr - väger inte mycket och tar liten plats.

Det räcker runt hela husbilen, går snabbt att sätta upp, och gör det lätt för både oss och hundarna.

Visa bilaga 37740

/Bertil

Sånt stängsel använder jag. Lätt o praktiskt ta med. Köpte mitt på Nordpost. Finns både med större o mindre maskor. Naturligtvis använder man det utan el till hundarna!

www.nordpost.se Skriv in elstängselnät i sökrutan

T

Tobbejj

Guest

Det verkar intressant med elstängsel nät, fast utan el :).
Tackar för tipsen /Tobbe

Toppen