• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Innerskärmar Ducato

S

StorDansk

Guest
Hej alla hemmafixare och andra,
under vintern ska en plåtslagare fixa en del rost i innerskärmarna på
min Ducato '99, och för att undvika mera rost och även dämpa en del vägljud
tänker jag montera extra innerskärmar av plast när jobbet är klart,
har hittat en firma RCCampa i Falköping som tillverkar och säljer sådana
till det facila priset av 745 riksdaler!
Någon med erfarenhet av dessa eller andra? Vet att en firma här i stan har en egen
konstruktion men till ett mycket högre pris, är det värt de extra tusenlappar?
Dämpning kan jag limma dit själv :)

ORVAR

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2025
Sv: Innerskärmar Ducato

Tidigare fanns det en tråd benämnd: "Innerskärmar till FIAT-07" Där finns kanske en del info att hämta!
Personligen hade jag en fråga där om det inte finns risk för rost under dessa innerskärmar?? Tyvärr har jag till dags dato inte fått svar på min fråga!! Är det möjligen så att min misstanke var välgrundad eftersom du skriver att du haft rost även utan innerskärmar?
Hälsningar ORVAR

S

StorDansk

Guest
Sv: Innerskärmar Ducato

Tidigare fanns det en tråd benämnd: "Innerskärmar till FIAT-07" Där finns kanske en del info att hämta!
Personligen hade jag en fråga där om det inte finns risk för rost under dessa innerskärmar?? Tyvärr har jag till dags dato inte fått svar på min fråga!! Är det möjligen så att min misstanke var välgrundad eftersom du skriver att du haft rost även utan innerskärmar?
Hälsningar ORVAR
Tyvärr Orvar kan jag inte svara på din fråga på ett tillfredsställande sätt, men enligt plåtslagaren berodde de kraftiga rostangreppen (båda sidorna)
på en tidigare fusklagning med vax och diverse andra mysko lösningar, mycket väl maskerade, har haft bilen i bara 3 år, men lagningarna var gamla. :mad:
Var inne och tittade på tråden du nämner men hittar inte din fråga, har jag tittat på fel ställe? Från 2008-03-24, 13:06

Toppen