• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inlägg med iPad

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Hej,
jag upplever svårigheter när jag skriver och lägger in lite längre inlägg med min iPad. Får ingen rullningslist i textrutan och har mycket svårt för att ta mig till slutet av nästan färdig text. Måste välja enter för att komma vidare och sedan ta bort tomma textrader.
Går det möjligen att fixa till?
V-backen :)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Inlägg med iPad

Tack för att du frågar, vi har nämligen exakt samma problem. Irriterande.

Förutsätter att det finns lösning och att svaret kan vi få här på forumet.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inlägg med iPad

Hej,
jag upplever svårigheter när jag skriver och lägger in lite längre inlägg med min iPad. Får ingen rullningslist i textrutan och har mycket svårt för att ta mig till slutet av nästan färdig text. Måste välja enter för att komma vidare och sedan ta bort tomma textrader.
Går det möjligen att fixa till?
V-backen :)

Dra med två fingrar!

Rullningslist är överflödig, det är en gammal kvarleva sedan Windows och användning av musen.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Inlägg med iPad

Tyckes jag använder tilsvarende med marble mouse på min liten dator i tak.

Skärmen går + 25% utan att jag pekar på skärmen.
Det kunde ha varit mer.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inlägg med iPad

Tyckes jag använder tilsvarende med marble mouse på min liten dator i tak.

Skärmen går + 25% utan att jag pekar på skärmen.
Det kunde ha varit mer.

Bredo, nu var frågan hur man scrollar utan rullningslist i iPad och svar har avgivits. Med två fingrar!

Utan krångel med möss och utan prylar i taket!
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Inlägg med iPad

.......
Rullningslist är överflödig, det är en gammal kvarleva sedan Windows och användning av musen.

*
.......................Utan krångel med möss och utan prylar i taket!

Din beskrivning av Windows, möss och och laptop i taket säger att det finns vissa man inte respekterar eller förstår.
Som jag förstår din nedsättande - jag tyckes att du ska sluta, och hellre försöka att förstå eller kolla.

Vi lär av varandra med respekt.:)

Labtopper kan använda likedan med en finger i sidan av touch pad - det vet du redan.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inlägg med iPad

Din beskrivning av Windows, möss och och laptop i taket säger att det finns vissa man inte respekterar eller förstår.
Som jag förstår din nedsättande - jag tyckes att du ska sluta, och hellre försöka att förstå eller kolla.

Vi lär av varandra med respekt.:)

Labtopper kan använda likedan med en finger i sidan av touch pad - det vet du redan.

Bredo, jag svarade på en fråga om problem med rullningslist vid skrivande av inlägg med iPad.

Ditt inlägg hade inte ett dugg med detta problem att göra utan lägger snarare dimridåer. Jag har respekt för ditt kunnande i vissa frågor men ditt inlägg i denna tråden är malplacerat.

Så visa respekt själv och svara på det som trådskaparen ville ha svar på!
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Inlägg med iPad

Tack Anders,
jag är också glad för att jag slipper musen och vill inte heller ha någon laptop i taket. Den tiden är snart helt förbi. Stort TACK för tipset med två fingrar. Det hade jag ingen ANING om.
V-backen :)
 
Toppen