• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

inget ljud tvn

Christer R

FD HBK Medlem
Kommun
Bromölla
HBK-Nr
27575
Medlemskap
2024
Hej!
Har en LTC 12 volts tv i husbilen. På senaste turen funkade inte ljudet på Svt 1, 2, Kunskapskanalen och Barnkanalen (Svt 24).
Tv 4-ljudet funkar. Någon som har samma problem och vad man kan göra?
mvh Christer

LTC-apparater som är några år gamla har ibland problem sedan man införde MP4-komprimering hösten -21.
Det grundar sig i att SVT sänder i ljudformatet Digital D medan TV4 m.fl. i ljudformatet HE-AAC.

För de som jag hört talas om med ljudproblem har det dock varit tvärtom, dvs SVT-ljudet har funkat men inte TV4 m.fl.

Det du kan börja med är att försöka göra en "fabriksåterställning".

Steg 2 är nog att kontakta supporten på LTC.

Man kan även köpa en digitalbox och koppla in på TV:ns hdmi-port som löser problemet om man inte vill köpa en ny TV.
Väljer man alternativet ny TV är mitt förslag i så fall att köpa en s.k. Smart-TV för att även kunna ta emot TV via wifi.

Tillbaka
Toppen