• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget ljud i TVen

gosjos

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2024
Inget ljud i TV en (Alpatronics) Bilen en Carthago/merceders med Multimedia MBUX , bra bild men inget ljud.
Husbilsfirman ger inget besked☹️ Bifogar några bilder. Är själv lite dåligt på sånt här.
Tips/förslag önskas
 

Bilagor

  • IMG_1516.jpeg
    IMG_1516.jpeg
    2,1 MB · Visningar: 63
  • IMG_2441.jpeg
    IMG_2441.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 64
  • IMG_2439.jpeg
    IMG_2439.jpeg
    1,5 MB · Visningar: 63

Regndroppen

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
13468
Medlemskap
2024
Har du tryckt på ”kugghjulet” ner till vänster i panelen och ser om du där kan hitta AUX det verkar som det är via den ingången i stereon du ska använda, det är så det är på vår bil.
 

gosjos

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2024
Vad jag kan se är kugghjulet till höger om vi menar samma, bifogar bilder som kommer upp när jag trycker på kugghj….
 

Bilagor

  • IMG_2445.jpeg
    IMG_2445.jpeg
    1,7 MB · Visningar: 48
  • IMG_2444.jpeg
    IMG_2444.jpeg
    1,7 MB · Visningar: 48
  • IMG_2443.jpeg
    IMG_2443.jpeg
    1,7 MB · Visningar: 48

Regndroppen

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
13468
Medlemskap
2024
Hej ja menade det till höger skrev fel, :) någonstans borde du komma till en meny där man kan välja vilka ingångar man använda, vi har tyvärr inta samma panel/ radio.
/Jim
 

poolsson

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2024
på min hymer också byggd på mercedes hände samma sak inget ljud i bilens högtalare men om jag tog ur aux pluggen på tvn så fick jag ljud från tvn.hittade ett slutsteg under passagerar stolen som blinkade rött tog ur säkringen för multimedia på ebl och satt i den igen slutstegets diod blev grön sedan fungerade ljudet i bilens högtalare
 

gosjos

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2024
Hej intressant, har du möjlighet att ta en bild på aux pluggen var den sitter. Carthago lösning med tven är att skärmen för sig och själva tv delen sitter i skåpet ovanför.
Du kanske kommer till årsmötet i Karlstad?
 
Toppen