När vi tog fram husbilen efter vinterförvaringen, upptäckte jag att det inte kom någon vindrutespolvätska trots att jag hörde pumpen surra. Inte ens fukt vid spolarmunstyckerna, så då måste det vara pumphjulet som lossnat från motoraxeln. Sagt och gjort, pumpen sitter under behållaren, måste ta loss behållaren, luftfilterburken är i vägen, ut med filtret, lossa tre skruvar och tre slangklammer. Trångt webaston ivägen.
Fick ut grejerna och upptäcker en BULT till motorupphängningen hade gängat upp sig. Det är en aluminiumkonsol som ska vara fäst med FYRA bultar i växellådan, och en på gummikudde på ramen. Den har säker varit loss sen bilen var ny. För 13 år sen.
Tar sen loss pumpen och borrar upp nitarna som håller ihop pump och motor, och upptäcker att det inte är något fel på propellern eller axeln. Skruvar ihop med M3 skruv.
Blåser i slangen, det är tätt. tar loss spolarmunstyckerna, de är öppna. Blåser med tryckluft, det är tätt. Det visade sig vara trevägsförgreningen med backventil, som hade kittat igen.
Bilen är Fiat Dukato -99 med Hymer påbyggnad.
Fick ut grejerna och upptäcker en BULT till motorupphängningen hade gängat upp sig. Det är en aluminiumkonsol som ska vara fäst med FYRA bultar i växellådan, och en på gummikudde på ramen. Den har säker varit loss sen bilen var ny. För 13 år sen.
Tar sen loss pumpen och borrar upp nitarna som håller ihop pump och motor, och upptäcker att det inte är något fel på propellern eller axeln. Skruvar ihop med M3 skruv.
Blåser i slangen, det är tätt. tar loss spolarmunstyckerna, de är öppna. Blåser med tryckluft, det är tätt. Det visade sig vara trevägsförgreningen med backventil, som hade kittat igen.
Bilen är Fiat Dukato -99 med Hymer påbyggnad.