• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ingen värme

F

F.d. 50865

Guest
Det blåser bara kall luft från vår Truma värmare. Vi körde på el och hade varmt i bilen, men plötsligt började det bara blåsa kallt. Och efter en stund tycker jag att fläkten fungerade dåligt.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel ?

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Ingen värme

Hmm, hur skall man linda in detta för att inte verka magisteraktigt?
Om du åtminstone skriver Truma modellen, årsmodellen och eventuellt i vilket bil det hela är monterat, så får du bättre svar. Det skadar inte heller att beskriva vad du har gjort, och hur mycket förstår du av felsökning eller av el. Som det nu är blir man frestad att ge rådet att kolla så ingen har tagit ut kontakten.....

F

F.d. 50865

Guest

Bilen är inte hemma nu, så jag kan inte kolla vad det är för Truma panna. Men den sitter i en Carado årsm. 2016. Vi låg och sov och vaknade av att pannan bara blåste kall luft. Så ingen hade rört något. Och övrig el fungerade så kontakten satt i.
Jag hade aldrig förväntat mig ett så spydigt svar, när jag ställde min fråga. Verkligen tråkigt att jag gjorde dig så upprörd Big Spender.

Inger

F

F.d. 50865

Guest

Vi kollade inte om pannan fungerade på gasolen. Eftersom effekten från fläkten avtog mer och mer, var jag rädd att det skulle bli överhettat om vi körde på gasol.
Eftersom bilen är ny finns ju garanti, och den ska in på verkstad. Men först i slutet av aug.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Nu kan jag inte de nya Truma, men i vår Truma så avtar fläkten vid minskat värmebehov. Ökar jag på termostaten så ökar min fläkt.

Har du testat att begära max.temp?

F

F.d. 30870

Guest
Jag tror inte att Big Spender är det minsta upprörd? Vad skulle han vara upprörd för? Han gav några mycket rimliga goda råd och tips. Det var snällt gjort av honom. Det var relevant det han skrev. Jag läser inte in någon spydighet i det han skrev. Så kan det bli på Husbilsklubben och det blir det lite väl ofta tycker jag.

Toppen