• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen husbilsfråga men ändå!

F

F.d. 2113

Guest
Hej!
Det är lätt att bli förvirrad på all ny teknik som sköljer över en.Nu ska det vara HD Tv och HD box med HD.Om jag nu vill ersätta min VHS spelare med en inspelningsbar box och spela in de program som är tillgängliga i huset jag bor i via comhem, vad ska jag då välja?.Tydligen är det som kommer ur väggen i analog form direkt till TV:n och någon digitalbox ska väl inte behövas eller finns det inte boxar med Hårddisk som spelar in analoga signaler?
Mvh
Dorotea
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Ingen husbilsfråga men ändå!

ComHem har (iaf där jag bor med annan kabelleverantör) tagit hand om signalerna vilket gör att du inte behöver bry dig om att det analoga är släckt, så du behöver ingen digitalbox till gratiskanalerna. Dom har fixat det. Du kan visst spela in HD men tänk på att allting i kedjan från signal till inspelning och uppspelning måste vara HD kompatibelt. Sedan finns det varianter på HD men även där gäller att alla enheter måste stödjas av det formatet du vill ha.

Mvh Marita
 
F

F.d. 2113

Guest
Sv: Ingen husbilsfråga men ändå!

Tack för svar!
Men det gäller inte bara gratiskanalerna.Föreningen har tecknat avtal om comhems grundutbud som jag idag kan spela in med VHS spelaren på band,min fråga var om jag kan ersätta denna bandspelare med en hårddisk utan att teckna separat avtal om digitalkanaler.
Mvh
Dorotea
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Ingen husbilsfråga men ändå!

Visst kan du det. Den spelar in både analog och digital sändning. Kvaliteten blir som du tar emot via din anslutning!
 
Toppen