Marianne & Ranko
HBK Medlem
Köpte idag en induktionsplatta på Lidl för 399:-, rent impulsköp. Det som slog mig var behovet av att kunna tillaga fiskrätter utanför husbilens väggar. Årets Portugalresans 1:a frittering av panerade bläckfiskringar i husbilen var ingen höjdare. Marianne hotade med att ta Faro-flyget hem om jag skulle få för mig att tillaga ännu en fiskrätt i husbilen... Måste "försvara mig" med att jag kunde inte använda utegrillen till just frittering, svårt att reglera värmen och det blir så kladdigt under grytan. Tja, nu får jag väl släpa med mig ytterligare en pryl i HB:n bara för husfridens skull eller avstå från fantastiskt goda hemlagade fiskrätter 
Och nu kommer frågan: finns det fler i klubben som använder induktionsplatta till matlagning, inomhus eller utomhus? Vad bör man tänka på förutom "rätt" sorts kärl (metall), m.m.?
Och nu kommer frågan: finns det fler i klubben som använder induktionsplatta till matlagning, inomhus eller utomhus? Vad bör man tänka på förutom "rätt" sorts kärl (metall), m.m.?