• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott i Husbilen

KettoAvila

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Haninge
HBK-Nr
15460
Medlemskap
2024
Har haft inbrott i Husbilen igen.
Husbilen var parkerad på parkeringsplats utanför våran radhusområde. Det måste vara samma idioter som var inne i den förra året. de snodde bland annat stereon och förstörde alla kabblar runtomkring den... Nu måste lämnas in för reparation.
Tjuvarna klipte bort gummi runtomkring glaset på förarsidan och gick in och antingen vebade ner glaset eller tog sig in genom den lilla hålet (trekantig ruta)
Jag har larm (DEFA) samt Geosafe i framdörrarna samt Fiamma extralås utanför bodelen. Inget hjälpte.

Jag ska lämna in husbilen för reparation nu på Campservice i Haninge och de ska montera extra sensorer till larmet samt ny biligare stereo från jula 2Din 999kr (orkar inte köpa nån ny dyrt stereo) de har snott med dena 2 st Pioneers. Denna gång ska jag fan ta bort stereo när jag parkerar. Orkar inte få inbrott en gång till. De förstår mer än vad de snor. Bilen var endå tom. Stereon var inte installerad utan den låg ovanpå sängen i alkoven. Jag är nästan 100% säkert att tjuven/tjuvarna bor i närheten och att de har numera nyckel till låscylinder som fins i luckorna eftersom de var olåsta (inget jag har gjort) Jag lämnar inget av värde i luckorna. Ny lås till dem blir det.

Någon som kan tipsa hur fan man kan slippa idioterna en gång till?

En sak är säkert efter semmestern så ska jag vinterförvara bilen i en lada utanför stan och ska bara ta bort den dagen innan jag åker igen. Aldrig mer ska den parkeras som den har varit de 2 gånger de har rånat mig.

:mad:
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Inbrott i Husbilen

Tråkigt , slå/bryta glas är ju en klassiker. Bra att du har fiama på bakdörren.
Heosafe låsbara på framdörrarna hade nog förhindrat en del.
 
Toppen