• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

In Vino Veritas

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: In Vino Veritas

Hmm! Jag som precis har lämnat härliga svindyra viner till förmån för de goda 5 litersdunkarna för 4,99 €. Det är bara att återgå till Faustino 1 för 24 €...:mad:

1975.JPG

F

F.d. 58882

Guest

Det är fördj...igt att man misshandlar viner på detta sättet. Syftet är naturligtvis att effektivisera & förbilliga framställningen. Förhoppningsvis finns det fortfarande vinproducenter som känner stolthet för sin produkt framställd enligt gamla traditioner. Att framställa vin är ett anrikt hantverk som bör bevaras. Visst finns det billiga viner som smakar bra men om man konsumerar såpass att man köper lådviner för att hålla kostnaden nere så är Brännvin ett bra alternativ om man är ute efter "yrsla". När vi åker i europa med HB'n så passar vi på att bunkra upp med kvalitetsviner till skapliga priser. För oss hör ett gott vin ihop med mat.

Bennie

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Unga viner på lösvikt på lokala supermarkets i Grekland brukar vara otroligt gott.
Kanske inget man lagrar men väl kylt en sommardag under markisen smakar det himmelskt :)

Peter :)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

ok, men hur ser det ut i livsmedelsbutikerna?
Det finns hur mycket konstgjort som helst? Egentligen konstigt av vi fortfarande lever - eller det kanske vi inte gör??

Toppen