• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Importerad husbil pris för registrering?

Phille

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Jönköping
Vad fick ni betala för att registrera erat importerade fordon?

Carspect vill ha 3269kr för kalaset och då förhandlade jag bort vägning av fordonet.
Bilen är en Fiat Ducato Twin 2009. Går som PB

Jag vill inte betala mer än vad jag behöver så finns det billigare alternativ så kollar jag vidare.
 

lasse&lotta

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3322
Medlemskap
2024
Vad fick ni betala för att registrera erat importerade fordon?

Carspect vill ha 3269kr för kalaset och då förhandlade jag bort vägning av fordonet.
Bilen är en Fiat Ducato Twin 2009. Går som PB

Jag vill inte betala mer än vad jag behöver så finns det billigare alternativ så kollar jag vidare.
Hej jag regbesiktade min husbil hos opus bilprovning i Nyköping 2020/ 12 jag gav inte så mycket minns ej summan men ring o fråga
Vägning behövs ej vikten står i coc dokumentet ,vägning är bara intressant för dig, då vikt i regbevis och verklig vikt sällan stämmer överens
 

ae.in.gbg

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Vad fick ni betala för att registrera erat importerade fordon?

Carspect vill ha 3269kr för kalaset och då förhandlade jag bort vägning av fordonet.
Bilen är en Fiat Ducato Twin 2009. Går som PB

Jag vill inte betala mer än vad jag behöver så finns det billigare alternativ så kollar jag vidare.
Låter dyrt, kolla med "gamla" bilprovningen. Februari 2014, tog jag hem en Bürstner Argos 532, köpt hos en stor Bürstner handlare i Mannheim, alla papper i mycket bra ordning, där längden framgick klart o tydligt, 565cm, det var kö på tiderna, men så fick jag en återbuds tid hos Besikta i Tagene, visade sig vara mycket dyrare än gamla bilprovningen, men framförallt en mycket otrevlig upplevelse med mycket strul o en lömsk besiktningsman som ljög mig rätt upp ansiktet om vad han lovat på telefon när jag fick komma tillbaks för att mäta in längden igen efter ha tagit bort cykelställ o var tvungen att betala ytterligare dyra pengar som jag blivit lovad att ej behöva betala.
På den tiden låg huvud agenten för Bürstner nära denna station, och den lömske typen trodde sig kanske gå deras ärende genom att vara ojyst o otrevlig mot privata importörer.
Ditt åker jag aldrig mer. Skulle åkt till gamla bilprovningen i Aröd, en 1/3 av priset, o trevligt folk, o inget strul.
Mvh
Anders
 
Toppen