• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Importera mail från Windows till Thunderbird ?

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Har bytt till Thunderbird mailprogram men har en sparade mail i Windows Live. Går det att importera dessa till Thunderbird ?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Importera mail från Windows till Thunderbird ?

Tidligere var det en import funksjon for import fra outlook express, har aldri sett etter om denne er byttet ut til live mail. Gå inn i verktøy import og se om den ser meldingslageret.

F

F.d. 4220

Guest

Du bör kunna välja importera EML i Thunderbird och sedan leta upp filen.
Eller så öppnar du mappen i utforskaren och släpper den på en mapp i Thunderbird, men jag tror du har mer koll på vad som händer med första alternativet.
Windows live filen lagras troligen i: "C:\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail "
Thunderbird guide

//Stefan

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Finns inget val att importera EML filer i Thunderbird.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Under Fil - åpne lagrede mail' denne opsjonen leter etter .eml filer.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Knut
Har tyvärr inte det menyvalet någonstans i mitt Thunderbird.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Sjekket på konas pc - det er under Fil - Åpne at en har Lagrede meldinger.

F

F.d. 4220

Guest

Så, nu har jag tagit fram datorn hemma och installerat TB. Det har ändrats en hel massa sedan jag senast använde det (men hade jag inte helt gått över till webmail, så hade jag använt TB!).

Jag antar att du har version 17 eller liknande. I så fall har du en menyknapp längst ute till höger, bestående av tre streck - det är huvudmenyn. Klicka på den. Den ger en rullgardinsmeny och i den väljer du "Verktyg". I den nya rullgardinsmenyn finns import.

Klickar du på den så startar en "importWizard". Troligen vill du importera allt, så låt det alternativet stå kvar och klicka på Nästa. Nu bör du ha Windows Live i listan på valbara källor. Själv har jag det inte, så längre än så här kom jag inte.

//Stefan

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Fungerar tydligen inte. Får inte upp valet Windows live utan bara outlook och outlook express. Tror jag går bet på detta. Får försöka installera Windows mail igen fastän jag egentligen inte vill.

F

F.d. 4220

Guest

Fungerar tydligen inte. Får inte upp valet Windows live utan bara outlook och outlook express. Tror jag går bet på detta. Får försöka installera Windows mail igen fastän jag egentligen inte vill.

"Igen"? Har du avinstallerat det innan du lade in TB? Det skulle i så fall kunna vara orsaken. Jag fick windows live som alternativ när jag valde "impotera allt" och gick vidare.

//Stefan

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

"Igen"? Har du avinstallerat det innan du lade in TB? Det skulle i så fall kunna vara orsaken. Jag fick windows live som alternativ när jag valde "impotera allt" och gick vidare.

//Stefan

Ja jag tog bort det och vet inte hur jag får igen det. Tog en säkerhetskopia innan jag tog bort det men det var väl mitt misstag.

F

F.d. 4220

Guest

Det finns ett alternativ till.
Välj "Addons" i huvudmenyn, gör en sökning på "Import" där. Då skall du hitta "ImportExportTool" installera den.
Den ger dig ett extra alternativ i Verktygsmenyn med det namnet. I den undermenyn kan du välja att importera meddelanden och sedan leta rätt på Eml-filen. Det borde lösa knuten, hoppas jag.
Notera bara att du skall ha ett konto markerat dit du gör importen.

//Stefan

Toppen