• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import av husbil från tyskland

• Startad av Startad av F.d. 23965
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 23965

Guest
Jag ställer en fråga som säkerligen är mycket enkel att besvara för många av er... När man köper en begagnad husbil i Tyskland, och priserna är angivna i brutto, hur/var/när kommer skatten in i bilden?

Handlaren i Tyskland säger att är priset 20.000€ i Tyskland, så är det som jag betalar i tyskland. Är det så att den tyska momsen om 19% dimper ner som en överraskning när bilen blivit registrerad i Sverige? Eller hur fungerar det egentligen?

Jättetacksam för svar.

Sv: Import av husbil från tyskland

Jag ställer en fråga som säkerligen är mycket enkel att besvara för många av er... När man köper en begagnad husbil i Tyskland, och priserna är angivna i brutto, hur/var/när kommer skatten in i bilden?

Handlaren i Tyskland säger att är priset 20.000€ i Tyskland, så är det som jag betalar i tyskland. Är det så att den tyska momsen om 19% dimper ner som en överraskning när bilen blivit registrerad i Sverige? Eller hur fungerar det egentligen?

Jättetacksam för svar.

Tyska momsen är inkluderad i tyskpriset, nåt momstillägg tillkommer inte i Sverige, förutsatt att bilen är begagnad ( mer än 600 mil & 6 mån gammal).

Hejs
Claes 105

Tillbaka
Toppen