• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Imma i vänster strålkastare

Toskana650

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
4799
Medlemskap
2026
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 2.3
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3 JTD
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 650 FLC
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Det har bildats fukt inuti vänster strålkastare på vår husbil (Fiat Ducato 08). Är det någon som har haft samma problem? Hur får jag bort fukten och förhindrar att den kommer tillbaka?

Tacksam för tips!
Toskana

F

F.d. 4927

Guest
Nästan säkert limningen/tätningen av glaset. Vet ej hur man fixar det men det bör åtgärdas med det snaraste annars kan det bli matta partier på reflektorn, som förändrar ljusbilden. Fick själv en bil underkänd vid besiktning på grund av detta.

F

F.d. 12645

Guest
Det är "lamplocken" på baksidan av strålkastarna som är otäta. Och som ove/lizzy skrev så är det inte alls ÅF:s problem att sätta dit en ny insats, utan att uppgradera med ny packning enligt föreskriven kampanj från fiat auto italien. MVH En fiat/hobby mek.

Toppen