• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Ihopfällbara stolar

Caravaner

HBK Intresserad
Kommun
Åtvidaberg
Hej!
Vi letar efter ihopfällbara stolar som fungerar både vid matbordet och ute i solen. Viktigt för oss är att de ska bli så tunna som möjligt när de är ihopfällda, gärna runt max 10 cm i tjocklek, eftersom förvaringsutrymmet i husbilen är begränsat. Vi har idag stolar från Biltema men dom bygger lite mycket när man behöver stapla dom i garaget.

Har någon erfarenhet av stolar som passar för detta, eller tips på märken/modeller som kombinerar komfort, stabilitet och smidighet?

Tack på förhand!

Tjockleken i hopfällt läge var en viktig faktor när vi köpte stolar för 6-7 år sedan. De skulle också vara hyfsat lätta, ställbara och ha huvudstöd när man lutar sig tillbaka. Vi köpte ett par Crespo från fritz-berger.de (finns några olika modeller) och är fortfarande nöjda med dem. Även med de lösa dynor vi har till tar de mindre än 10 cm vardera av bredden i garaget (packar dem stående på kant)

Vi är inne på andra omgången av Westfield stolar. De är snart 10 år gamla och man kan behöva spänna diverse skruvar ibland. Men det är aluminium och inte plast, även i mekanismen för positionering. Finns i flera modeller och kostar lite mer. Har inte "tjockleken" klart för mig, men tror att flera av deras modeller lander under 10 cm. Vi har dessutom extra dynor..., kanske onödig lyx, men vi gillar att sitta mjukt och bekvämt! :)

Vi hade samma bekymmer att stolarna skulle vara under 10cm när de var ihopvikta. Hittade Isabella loke o är nöjda med dem. De blir helt platta,inget nackstöd som är böjt.

Screenshot_20260105_200305_Chrome.webp

Tillbaka
Toppen