• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iGO primo eller CoPilot?

Mats C

HBK Medlem
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2025
Jag har försökt att på olika sätt jämföra vissa funktioner men ofta är det ganska knapphändig information i appstore om hur de olika programmen fungerar i detalj.

En funktion som är viktig för mig är att navigera via kordinater.
Som jag uppfattat det arbetar senaste versionen av CoPilot enbart med ett format. Är detta riktigt uppfattat, är det samma med iGO primo?

En annan viktig funktion är att CoPilot vid planeringen föreslår tre alternativa vägval. Dessa lär dessutom vara lätta att justera genom att dra och släppa. Hur arbeta iGO primo i detta avseende?

Jag hoppas att någon har erfarenhet och kan svara på dessa två frågeställningar.

Mats C

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO primo eller CoPilot?

I iGO kan man välja valfritt sätt att skriva koordinater, den känner av om det är decimalt, grader eller annat. iGO kan föreslå en mängd olika ruttalternativ, kort, snabb, lätt, grön i flera varianter.

iGO är den navigeringsapp som har flest inställningsmöjligheter och ändå enkel att använda.

Om man inte har för avsikt att resa i Östeuropa finns Western Europe som täcker 22 länder till överkomligt pris.

image.jpg

Toppen