Olle Bylund
FD HBK Medlem
Hej
Hur gör man en flerpunktsrutt i IGO Navigation.(inte Primo) Har iPad Air?
mvh Olle
Hur gör man en flerpunktsrutt i IGO Navigation.(inte Primo) Har iPad Air?
mvh Olle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tror jag kan. Men om man vill hämta nya/fler waypoints från kartan, hur gör man då, som på Primo?
Mvh Olle
Någon som vet?
Alltså, lägga upp flerpunktsrutt på IGO Navigation, med hjälp av kartan.
På Primo är det: skapa rutt/nuvarande GPS-position /+/mer/sök på kartan. Sen hämta waypoint från kartan, en efter en.
Hittar inte motsvarande på Navigation.
Mvh Olle
Någon som vet?
Alltså, lägga upp flerpunktsrutt på IGO Navigation, med hjälp av kartan.
På Primo är det: skapa rutt/nuvarande GPS-position /+/mer/sök på kartan. Sen hämta waypoint från kartan, en efter en.
Hittar inte motsvarande på Navigation.
Mvh Olle
Jag har aldrig försökt men föreställer mig att det blir en aning oprecist.
Är det inte enklare att lägga till orter eller adresser och att därefter optimera rutten för att slippa hamna i centrum varje gång man angivit en ort som delmål?
Jag gör så även när jag lägger in en flerpunktsrutt med städer. För att inte behöva hamna i centrum på varje stad så väljer jag en vägkorsning en bit innan eller utanför staden som waypoint. Man kanske får samma resultat som när man "optimerar rutten" men jag har själv koll på läget.
Hälsar Kjell
Hur bär man sig åt för att, som du säger optimera, för att slippa hamna i centrum? Finns en sådan funktion?