• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ID märkning?

• Startad av Startad av F.d. 15373
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 15373

Guest
Jag har nyligen köpt en CI Riviera 55 -04 i Tyskland. Bilprovningen hittar ingen ID-märkning. Enligt instruktionsboken ska den finnas på utsidan av passagerarstolen, men där finns bara chassinummer. I motorutrymmet finns en ID-plåt som talar om vikt etc, men bilprovningen vill ha en "tillverkarskylt inklusive EG-märkning".

Någon som har ett tips?

Jan-Åke

Sv: ID märkning?

Antar det är "EG-typgenehmigung" de letar efter. Vet andra husbilar bilprovningen inte hittat det på och då har de fått väga, mäta bilen på alla sätt och skriva in de värdena i regbeviset. Hittar de EG-numret så går de på uppgifterna som är kopplade till det.
Ska gå bra att registrera utan (lite mer jobb för besiktningskillen :tongue:) om bara chassinr är synligt.

Sv: ID märkning?

Misstänkte att det var något sådant. Jag blev uppmanad att försöka få en ny plåt från leverantören så jag försöker med det först - annars får väl bilprovningen ta jobbet. Det är väl det de har betalt för...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen