• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ID märkning?

F

F.d. 15373

Guest
Jag har nyligen köpt en CI Riviera 55 -04 i Tyskland. Bilprovningen hittar ingen ID-märkning. Enligt instruktionsboken ska den finnas på utsidan av passagerarstolen, men där finns bara chassinummer. I motorutrymmet finns en ID-plåt som talar om vikt etc, men bilprovningen vill ha en "tillverkarskylt inklusive EG-märkning".

Någon som har ett tips?

Jan-Åke

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: ID märkning?

Antar det är "EG-typgenehmigung" de letar efter. Vet andra husbilar bilprovningen inte hittat det på och då har de fått väga, mäta bilen på alla sätt och skriva in de värdena i regbeviset. Hittar de EG-numret så går de på uppgifterna som är kopplade till det.
Ska gå bra att registrera utan (lite mer jobb för besiktningskillen :p) om bara chassinr är synligt.

F

F.d. 15373

Guest
Sv: ID märkning?

Misstänkte att det var något sådant. Jag blev uppmanad att försöka få en ny plåt från leverantören så jag försöker med det först - annars får väl bilprovningen ta jobbet. Det är väl det de har betalt för...

Senast redigerad av en moderator:
Toppen