Frankie2
HBK Medlem
Är det någon som vet om det är förbjudet att köra icke betalvägar genom Österrike ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Ja detta kan förekomma genom Brennerpasset vid fåtal tillfällen,framförallt vid storhelger då halva Tyskland ska till Garda, undviker man detta går det bra att köra gratisväg, vilket jag gör normalt till Italien.Nja, det brukar vara skyltat samt kontroller att man som turist bara får köra av motorvägen om man ska till en destination vid den avfarten/vägen. Brukar vara värre på sommaren än vintern. Hur hårt det är vet jag inte. Men hört om flera som blivit utskickade på motorvägen från mindre parallell väg.
Du köper en vinjett ,sen är det bara köra vars du vill, så var det för oss iallafallÄr det någon som vet om det är förbjudet att köra icke betalvägar genom Österrike ?
OM du har en bil <3,5ton ja. Annars box.Du köper en vinjett ,sen är det bara köra vars du vill, så var det för oss iallafall
Vinjett är för bilar < 3,5T, över 3,5T måste du ha box. Chansa inte med detta, böterna är dryga i Österrike, och går inte att prata bort!Du köper en vinjett ,sen är det bara köra vars du vill, så var det för oss iallafall
Numer finns det mer att ha koll på när det gäller vikt, tekniskt tillåten vikt, så även om man har en 3500 kg bil kan box krävas.OM du har en bil <3,5ton ja. Annars box.