• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I vilka länder behövs MPEG-4 mottagare?

F

F.d. 28368

Guest
Jag antar att min MPEG-2 mottagare med tiden kommer att bli omodern och måste ersättas med en MPEG-4 mottagare. I vilka länder behöver man ha MPEG-4 mottagare för att ta in fria marksända kanaler?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: I vilka länder behövs MPEG-4 mottagare?

I Tyskland gick det fortfarande att se de fria kanalerna med en MPEG-2-sticka men det är väl en tidsfråga innan alla länder inkl. Sverige enbart använder MPEG-4.

Jag skaffade därför en sådan här USB-sticka som även har stöd för DVB-T2 inför min Norgeresa som sedan länge använder MPEG-4.

hauppauge-pctv-nanostick

Senast ändrad:
F

F.d. 24477

Guest

Passa på att köpa en som har stöd för DVB-T2 (markbunden HD) också. Det är det formatet som gäller för framtiden... till dom hittar på nått annat.

F

F.d. 28368

Guest

I Tyskland gick det fortfarande att se de fria kanalerna med en MPEG-2-sticka men det är väl en tidsfråga innan alla länder inkl. Sverige enbart använder MPEG-4.

Jag skaffade därför en sådan här USB-sticka inför min Norgeresa som sedan länge använder MPEG-4.

Är det bara MPEG-4 som gäller i Norge? Har detta i bakhuvudet, men är inte helt säker på att så är fallet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är det bara MPEG-4 som gäller i Norge? Har detta i bakhuvudet, men är inte helt säker på att så är fallet.

Jag hade med mig en MPEG-2 sticka förra året till Norge och det blev tji med TV-tittandet. Så det är alltså MPEG-4 som gäller i Norge och tydligen också i Danmark om jag har förstått det rätt.

Toppen