• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I våra och andras tankar

F

F.d. 2621

Guest
För att efterhöra Fiats eventuella officiella rekommendationer och erfarenheter om hur man ska förfara vid vinteravställning talade jag med representanter för den lokala Fiat-verkstaden.

I korthet kan man säga, att det finns inga andra än att: tanka var du vill och måste samt följ servicerutinerna!

Därutöver gav diskussionen inget annat än de vanliga frågetecknen om t ex:

"hemkokade" recept, erfarenheter och uppslag finns i massor och man må tro på vad man vill. Marknadsföring och reklam präglas ju inte främst av fakta och bevisbara egenskaper.

vem kan med säkerhet förklara när och varifrån ev föroreningar, vatten, bakterier och annan skit kommit ifrån och uppstått någonstans?? Var det i oljebolagens olika tankanläggningar, i tankbilarnas dito, i tappstationernas eller i husbilens bränsletank tid osv osv??

Alltså och som förväntat - inget särskilt nytt eller orginellt.

MEN snart så kommer TOMTEN, och det är absolut sant! :santa-2-icon:
 
Toppen