• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I stället för Canal Digital?

Ulla & Claes

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
8024
Medlemskap
2027
Vi byter boende vilket innebär att vårt parabolabbonemang hos Canal Digital försvinner. På nya adressen är det bredbandstv m.m Vi kan alltså inte fortsätta med CD-kort i vår Oyster 85-parabol. Är det någon som har tips och/eller förslag på leverantör där deras kort funkar i parabolen?
Canal Digital vill bara erbjuda helårsabbonemang, vi skulle gärna se kortare period typ 3-4 månader.

Sv: I stället för Canal Digital?

Vi byter boende vilket innebär att vårt parabolabbonemang hos Canal Digital försvinner. På nya adressen är det bredbandstv m.m Vi kan alltså inte fortsätta med CD-kort i vår Oyster 85-parabol. Är det någon som har tips och/eller förslag på leverantör där deras kort funkar i parabolen?
Canal Digital vill bara erbjuda helårsabbonemang, vi skulle gärna se kortare period typ 3-4 månader.

Hej, Förklarade du för Canal Digital att du ville använda det i din Husbil?
Anledningen till att jag frågar, att jag har för vänner räkning lyckats med lösningar då de får göra uppehåll när de inte använder husbilen.

Ja, vi försökte få kundtjänst hos CD att förstå att vi ville ha ett "sommarabbonemang" men enligt killen i kundtjänst gick det inte att ordna. Kanske är läge att ringa igen?

Jag har gjort uppehåll i abonnemanget under vintern i flera år utan problem, det har aldrig varit svårt att få igenom.

Ja, vi försökte få kundtjänst hos CD att förstå att vi ville ha ett "sommarabbonemang" men enligt killen i kundtjänst gick det inte att ordna. Kanske är läge att ringa igen?
Ring igen, alla är tack och lov inte idioter på Canal Digital.

Det låter som jag hade otur i kundtjänst. Tack för hjälpen! /Claes

Om jag kommer ihåg rätt så fick vi stoppa abonnemanget när den första bindningstiden var passerad. Kommer inte ihåg om det var efter 18 eller 24 månader.

Sedan är det inga problem att t.ex. bara ha kortet aktiverat under sommaren.

Jag talade med Canal Digital igår. Har precis köpt en ny husbil som har en parabol och dekoder. Jag förklarade att jag använder den i husbil och då blev jag "sommarhus-kund" vilket innebär att en gång per år så kan jag, om jag vill, pausa abonnemanget (jag tror att tiden för pausen var mellan 1 och 12 månader). Jag får testa samtliga kanaler "gratis" i tre månader för att därefter välja vilket paket samt tillvalskanaler som jag vill ha. Bindningstiden var 24 månader. Jag tackade nej till en parabol (det har jag ju redan) så startavgiften blev väl 500 kr billigare.

Det blir spännande att se hur det fungerar när jag får kortet.

/ Anders

Vi skaffade Canal Digital då det var en parabol monterad på den nya bilen. Inga problem att pausa under vintern och kortet blev aktiverat omgående när jag ringde. Det man bör veta är att även bindningstiden tar en paus under samma period och startar upp när man aktiverar..

//Niclas

Claes,

Skaffa ett dispositionskort à cirka 700:- (som du får tillbaka, om du kommer ihåg att lämna tillbaka det med tiden) om du bara vill se SvT's kanaler (resten är ski.t i alla fall). Kallas FTA = free to air, som CD måste erbjuda. Dispositionskortet är inget de annonserar (naturligtvis). Internationella kanaler tar du in gratis mot Astra.

Hälsa

Håkan

Har pausat vårt canal digital varje sommar eftersom vi inte haft parabol i husbilen. Och det har aldrig varit några problem. Den jag pratade med sa att man fick pausa 6 mån om året.

Kan man inte ha Boxer, så länge man är i Sverige i alla fall?

Tillbaka
Toppen