• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I-pad har låst sig

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
En god vän har en I-pad som har låst sig. Det kommer upp ett meddelande:
"Du har inte säkerhetskopierat på 3 veckor. Säkerhetskopiering sker.............osv."
Meddelandet går inte att få bort och det går heller inte att stänga av paddan.
Har någon något tips vad att göra????

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: I-pad har låst sig

Antagligen håller den på med säkerhetsuppdatering till iCloud som kan ta tid beroende på uppkopplingens hastighet.

Annars finns det omstart genom att hålla in hemknapp och avstängningsknapp under några sekunder.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Man kan välja synkronisering till iTunes i datorn i stället för iCloud om man vill, finns under inställningar.

F

F.d. 29925

Guest

I mycket elektronik brukar en bortkoppling av batteriet under några minuter funka.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Tack det fixade sig med Knarreviks dunderkur. Den hade varit låst i 5 dygn så det var nog inte fråga om säkerhetskopiering.
Jag tror inte att man kan koppla bort batteriet på en I-pad. Inte om man vill ha garantin kvar i alla fall.

Toppen