F
F.d. 5322
Guest
Hittade en bil i natt som stod med trasigt släphjul.
Inget konstigt egentligen men någon liten "pryl" i magen sa att nåt var fel.
Ringer till farbror Blå - och visst var det fel!
"-Kan du vänta kvar i närheten men du får inte lämna din bil!?"
Visst. De var ju bara tio minuter bort så det kunde jag väl göra.
Sätter mig och fikar med rutan nere och lyset släckt ett par hundra meter från bilen.
Jag hör en bil komma norrifrån med hög fart. Den stannar vid den andra "trasiga" och stänger av, för att nästan genast starta igen.
"Såg han mig?"
Antagligen eftersom han kommer mot mig. Jag startar min bil. Han bromsar ner mitt för mig och konstaterar att det bara var en ofarlig tidningsbil och gasar på igen.
Jag sticker efter - men jakten tar slut efter ett par hundra meter när han svänger in på en P-ficka. Jag följer efter och stannar bakom. Passageraren kliver ur och börjar gå mot mig. Varför vet jag inte.
I samma stund kommer pojkarna i Blått! Jag blinkar. De vänder och stannar vid sidan om mig.
"-Där har ni dom!" säger jag och pekar.
En lätt fångst skulle man kunna säga
Maximalt väl timat dessutom
Måste tyvärr erkänna att jag har lite dåligt samvete för mina abonnenter som inte hann få sin tidning till morgonkaffet.
Tidningsbuden - Buset: 1-0

Inget konstigt egentligen men någon liten "pryl" i magen sa att nåt var fel.
Ringer till farbror Blå - och visst var det fel!
"-Kan du vänta kvar i närheten men du får inte lämna din bil!?"
Visst. De var ju bara tio minuter bort så det kunde jag väl göra.
Sätter mig och fikar med rutan nere och lyset släckt ett par hundra meter från bilen.
Jag hör en bil komma norrifrån med hög fart. Den stannar vid den andra "trasiga" och stänger av, för att nästan genast starta igen.
"Såg han mig?"
Antagligen eftersom han kommer mot mig. Jag startar min bil. Han bromsar ner mitt för mig och konstaterar att det bara var en ofarlig tidningsbil och gasar på igen.
Jag sticker efter - men jakten tar slut efter ett par hundra meter när han svänger in på en P-ficka. Jag följer efter och stannar bakom. Passageraren kliver ur och börjar gå mot mig. Varför vet jag inte.
I samma stund kommer pojkarna i Blått! Jag blinkar. De vänder och stannar vid sidan om mig.
"-Där har ni dom!" säger jag och pekar.
En lätt fångst skulle man kunna säga
Maximalt väl timat dessutom
Måste tyvärr erkänna att jag har lite dåligt samvete för mina abonnenter som inte hann få sin tidning till morgonkaffet.
Tidningsbuden - Buset: 1-0