• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I.E säkringar

Advantage

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
3092
Medlemskap
2025
:confused:Vid körning med HB, har lampa för glödstift börjat blinka en stund efter start.
Dessutom har hasighetsmätare och vägmätare slutat fungera. Jag kollade säkringarna i motorrummet och konstatareade att säkring Nr: F22 (15A), var bränd, bytte till en ny säkring som dock brändes vid start.
Säkringen tillhör en grupp med 3 säkringar med beteckningen I.E... varav 2 st tillhör primärkrets och den trasiga säkringen sekundärkretsen i samma grupp.
Vad omfattar Gruppen I.E och speciellt sekundärkretsen. Vad kan felet bero på, har det något med glödstiftet att göra??

HB är Fiat Ducato 2,3 JTD commom rail diesel 110 Hkr. -04.

Ha en bra dag.
Bernt

F

F.d. 940

Guest
Sv: I.E säkringar

Skulle kunna vara värmen till vevhusventilationen, vet inte om det finns på denna motorn annars är det en vanligt fel på dessa årsmodellerna.
Arne.

telijej

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2025
Sv: I.E säkringar

Hej! Jag har bara erfarenhet från gammal modell (97). Vi har en - sida av elsystemet också. Jag föreslår kontroll av jordfläta mellan motor-batteri och chassi. Jordflätan kan ha dålig kontakt. Kontroll : Med motorn igång, mät spänning mellan chassi och motor. Kan vara 0,1-0,2 V.

Toppen