• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer

F

F.d. 9520

Guest
En undran bara: Vill någon starta en Hymerklubb i Sverige?
Det skulle vara kul. Jag själv är inte tillräckligt duktig med datorer för att kunna fixa det.

Ylwa och Tapio, Hymerägare
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hymer

Det här är redan en klubb för Hymerägare och alla andra, oavsett husbilsmärke. Välkommen du också, här kommer du säkert att möta många med samma intressen som du själv har.
 
F

F.d. 9520

Guest
Sv: Hymer

Ja det är klart. Men jag tänkte mer på att det finns klubbar för alla möjliga märken men inte Hymer, i Sverige alltså. Naturligtvis fins det massor av Hymerfantster i den här klubben också.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Hymer

Hej ylwapaajanen och Petes

Välkomna till husbilsklubben.se ska ni vara båda två.
Det är säkert kul med en Hymer-klubb men här har ni ju allt man kan önska sig.
Är det något som saknas så hör av er så fixar vi säkert det (om det är genomförbart)

MVH
Peder HBK-2
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hymer

Det finns fler husbilsmärken utan egen "märkesklubb", Frankia bland andra.

Det står alla medlemmar fritt att, själv eller tillsammans med andra, arrangera träffar med särskilda teman tex fisketräff, golfträff eller en träff för utbyte av erfarenheter mm för Hymer-ägare om man så önskar.
 
F

F.d. 4972

Guest
Sv: Hymer

Det är nog bra med märkesklubbar men eftersom vi än så länge är så få husbilsägare totalt i Sverige kan det var bra att hålla samman i en gemensam klubb, då har vi bl.a större möjlighet att påverka kommuner att få ställplatser och parkeringar i städer etc. Rabatter på försäkringar, drivmedel och mycket annat. Sedan är det väl trevligare att träffa människor som har olika typer av "Hus" och utbyta erfarenheter, man lär sig alltid något nytt.

Tycker /Lars
 
F

F.d. 7675

Guest
Sv: Hymer

Jag var själv inne på det när jag skaffade husbilen för 2 år sedan
Men jag har insåg att vi skulle bli för små för att kunna påverka något.
Därför blev jag så glad när jag läste om den här klubben i Husvagn och camping och gick genast med i den.
Det känns som det är den här klubben som vi behöver.
Inte en Hymerklubb
Ronny & Ulla
 
  • Gilla
Reaktioner: Siw
Toppen