• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer vs Bürstner

J

Jarn

Guest
Håller på att sälja min delintegrerade -07:a för jag planerar att skaffa en helintegrerad.
Det som passar mig bäst i fråga om planlösning o storlek är antingen en Hymer B 654 eller en Bürstner Aviano 684.
Jag skulle helst vilja ha en något begagnad -08:a.

Jag har ingen erfarenhet av Hymer. Hur är de jämfört med Bürstnern? Ser att nypriset i standardutförande är något lägre. Vilket förvånade mig.
Har inte Hymern en bättre byggd kaross med alu stomme och är inte inredningen mer påkostad, eller har jag helt fel?
De är ju från samma koncern, skulle vara kul att höra från er med erfarenhet.

Ett problem fick jag veta på HymerCenter och det var att "de helst inte tar nyare husbilar i inbyte om det inte är en Hymer"
Lite trist inställning, det är ju därför man går till en firma för att slippa hålla på med privatförsäljning.
Jag har den dock ute till försäljning privat, då har man ju större handlingsfrihet sedan.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Hymer vs Bürstner

Titta också på Carthagos sortiment.
Vi valde själva en Carthago som vi själva ansåg ha en bättre kvalitet, efter mycket ingående detaljstuderande.

Men smaken är olika...

Britt o Roger :mh3:
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Hymer vs Bürstner

Håller med kabyssen jag har haft 4 Hymer och tycker nog att hymern är en bättre bil en Bürstner men efter att kollat in Carthagon ja sedan är man såld det bara är så.
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Hymer vs Bürstner

Rolandn! den erfarenheten från HymerCenter delar jag med dig, när jag var där och ville titta på en beg Hymer fick jag först frågan om jag hade ett inbyte och hur mycket jag hade tänkt mig för bilen i inbyte
säljaren ville då inte att jag ens skulle få nycklarna och titta på den bil jag var intresserad av eftersom köpeskillingen, mellanskillnaden mellan inbytet och den bil jag skulle köpa, minst måste uppgå till 300 tusen kronor
gissa vad jag gjorde? lämnade butiken omedelbart!
 
J

Jarn

Guest
Sv: Hymer vs Bürstner

Jotack, har även tittat på Carthago, men prislappen är större än min plånbok....

Så jag lyssnar gärna på fler med erfarenhet av Bürstner 684 resp. Hymer 654 av senare årsmodell.
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Hymer vs Bürstner

Roland jag har goda erfarenheter av Hymerbilar och Hymer Center i Örebro,

just den modellen du frågar om var jag mycket nöjd med, inköpt ny 2004

körd 3500 mil utan några verkstadsbesök, hämtade en ny Hymer för två

månader sedan fast en annan modell även denna levererad av Hymer Center i

Örebro enbart goda erfarenheter av Hymerbilar och Hymer Center.



Mvh Rune
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Hymer vs Bürstner

Jag har också bara goda erfarenheter av Hymer Center i Örebro. Vi är nu
inne på vår 5:e Hymer, alla inköpta i Örebro.

De mindre problem vi haft har åtgärdats snabbt och professionellt av
verkstaden som har en mycket kunnig och trevlig personal.
Jag kan inte önska mig mer av en återförsäljare.

Hymer 654 har, enligt mitt tycke den trevligaste planlösningen med en härlig
rymd och bra funktion. Vi har goda erfarenheter från den, då haft både en
-01 och en -04 av den modellen.

Idag åker vi i en lite större Hymer med samma koncept som 654.
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Sv: Hymer vs Bürstner

Roland, vi köpte 654 SL i maj och är nöjda med de kontakter vi haft med Hymer Center. Under semestern så gick ena lstrålkastarglaset i miljoner bitar. Vi fick det bytt på garantin då det var fabrikationsfel från tillverkaren. Vi hade inget inbyte utan sålde våran förra Hymer privat, dock efter att ha fått ett alternativ med inbyte från Hymercenter. Det var inte helt lätt att sälja privat, fick en del skumma erbjudande från folk som ville "hjälpa" oss med försäljning. Akta Dig för dom!
Trivs mycket bra med planslösning på bilen.
 
F

F.d. 25121

Guest
Sv: Hymer vs Bürstner

Hej Rolandn
Vi har nu kört 1500mil med vår Hymer 654 SL -07 och är mycket nöjda med den och dess planlösning.
Tänker nu byta til samma model -09
pristella
 
Toppen